Vanhusten kunnioittaminen & arvostaminen - tärkeää työtä

Mä olen aina tykännyt mun tulevasta työstä. Nyt kun kesätyön ensimmäinen kuukausi on jo pian takana, haluaisin hieman kirjoittaa fiiliksiä. Kesätyöni alkoi kesäkuun alussa ja olen koko kesän töissä heinäkuun loppuun asti. Työn kuvaani kuuluu ihmisten kuntouttaminen. Mulle on ollut aina tärkeetä ihmisten auttaminen ja tukeminen heidän vaikeissa elämäntilanteissa. Ulkokuoreni saattaa antaa helposti sellaisen kuvan, että olen ylimielinen & ilkeä niinkun mulle on monesti sanottu, että näytän mm. Mean girls elokuvan vaalea hiuksiselta tytöltä, joka on elokuvassa itsekäs, ylimielinen ja kuvittelee olevansa muita parempi. Se miltä joku näyttää ulkoapäin, ei aina kerro kaikkea. Se on ikävää miten ihmiset tuomitsevat toisiaan ja tietysti meistä jokainen on joskus katsonut jotain pahasti, mutta ei aina tarkoituksella. Haluaisin tänään puhua vanhuksista, jotka ovat pääasiassa mun asiakkaina työssä. Kohtaan joka päivä erilaisia ihmisiä erilaisten luonteiden ja vartaloiden kanssa. Vanhan ihmisen sydän, se on ainutlaatuinen. Sydän on kokenut ylä- ja alamäkiä. Elämässä on tapahtunut paljon asioita ja mä tykkään itse kuunnella erilaisia kertomuksia. Eniten mua harmittaa, kun tämän maan vanhukset ovat tosi yksinäisiä. Joka päivä kun pääsen katsomaan asiakasta, oon todella iloinen itseni, että hänen puolesta. Yksinäisyys vaikuttaa myös vanhan ihmisen elämänlaatuun. Usein olen lukenut nettipalstoilta, että vanhemmat ihmiset ei usein kunnioita nuoria, mutta mun on pakko tokaista siihen, että kyllä todella moni tämän maan vanhus kunnioittaa & kiittää aina todella paljon esimerkiksi siitä, että kuntoutan heitä. Sana kiitos tulee täysin aina heidän sydämestään, tunnen sen. Kaikki ne kuljetut kadut & erilaiset elämässä tapahtuneet asiat ovat vanhuksille tärkeitä asioita. Mä toivon, että jokainen joka lukee tän tekstin oppisi sen, että ei tuomitse ihmisiä ulkonäön perusteella ja kunnioittaa muita. Olen oppinut vanhoilta ihmisiltä niin paljon asioita, kuten sen että elämä on lyhyt ja sitä ei huomaakkaan kuinka nopeesti vuodet menee. Sen takia kannattaa kohdella muita hyvin, elämää elämänsä niinkun haluaa, tehdä sitä työtä mistä tykkää, olla juuri sen tyylinen mistä pitää, rakastaa lähimmäisiään, eikä unohtaa heitä kun vuodet vierii. Läheisyys on tärkee asia. Ja rakkaus, rakkaus on tärkeintä jokaisen ihmisen elämässä. Niinkun on sanottu, elämä antaa, elämä ottaa. Se kantaa ja voi pudottaa, jos jotain haluut niin älä jää odottaan, koska hetken voi kadottaa.

16 kommenttia

  1. Anonyymi6/17/2014

    Jos tästä tekstistä voisi tykätä, tykkäisin useamman kerran.

    Tää teksti oli ihana lukea, itekin olen töissä vanhusten kanssa ja se työ on ihanaa.

    U go girl ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla ja mäkin tykkään tosi paljon mun työstä! ♥

      Poista
  2. Niin totta joka sana! Hienosti ilmaset ajatukses tekstin muodossa <3 ps. onko sulla ask.fmn nykyään? :)

    VastaaPoista
  3. ihanasti kirjoitettu ! ❤️

    VastaaPoista
  4. Mä oon samaa mieltä sun kanssa vanhusten kunnioittamisesta, mutta oon kyllä huomannut ettei moni vanhus kunnioita meitä nuorempia.
    Tää käytös mitä heiltä saa on oikeesti aika törkeetä ja on tullut liian monet kerrat huomattua, että moni vanhempi ihminen luulee olevansa "parempi" ja siksi tönii kaupassa, etuilee jonoissa ja joskus jopa suoraan on sanottu "meneppä pois siitä kun mä otan tän" -tyylisiä juttuja.
    Mutta siis mä kunnioitan vanhuksia ja olen itse tosi ystävällinen heitä kohtaan ja avaan aina oven ja päästän heidät ekana, eli tää ei voi johtua mitenkään, että olisin itse ollut ylimielinen tms.

    Ja ei voi ylistää, kaikki vanhukset eivät ole tuollaisia, mitä kuvailin! Tottakai löytyy ihania herttaisia ja muista oikeasti välittäviä vanhoja ihmisiä ja se on myös huomattu, koska oon asiakaspalvelualalla :)
    Teet tosi arvokasta työtä! Mä oon miettiny jotain vapaaehtoistyötä vanhainkodissa just sen takia, että se on niin palkitsevaa nähdä kuinka ihmiset on aidosti onnellisia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tietysti on näitä törkeitäkin ihmisiä, jotka etuilee juurikin tuolla kaupan jonoissa ja ei kunnioita yhtään nuorempia! Ja kiitos paljon :) Tää työ on kyllä tosi arvokasta!

      Poista
  5. Anonyymi6/17/2014

    Mä aloin itkeä koska mun mielestä on tosi hienoa että sä haluat auttaa ja kuunnella yksinäisten vanhuksien juttuja. Ja mun mienest on kans hienoo että vaikka sä saatat näyttää ilkeältä niin sä et onneksi ole!
    Jatka samaan rataan <33

    VastaaPoista
  6. Anonyymi6/18/2014

    häh ethän sä näytä ilkeältä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En kaikkien silmissä tietysti, kunhan heitin ton jutun kun useesti kuulen että näytän ylimieliseltä, mutta sitten kun muhun tutustuu usein mielipide muuttuukin ^^

      Poista
  7. Anonyymi6/18/2014

    Aivan upea teksti ja hienosti toit pointtisi esille :) jatka samaan malliin ja muista olet upea persoona molemmilta puolilta keep up the good work u beautiful <3

    VastaaPoista
  8. Anonyymi6/21/2014

    Nostan hattua, mutta se ei tee susta yhtään sen fiksumpaa tai vähemmän säälittävää...

    VastaaPoista
  9. Anonyymi6/25/2014

    upea teksti !!!! :) täysin totta

    VastaaPoista

Muistathan kommentoida asiallisesti. Vastaan vain postauksiin liittyviin kysymyksiin :)

Instagram: jeannajolienne
Snapchat: jeannayjuliett
Facebook page: Jeannays
Youtube: Jenna Juliet
Email: jeannaysblog@gmail.com