Miten bloggaaminen on vaikuttanut itseeni - kirjoitus!

Mun on pitänyt aikasemmin kirjotella teille eräästä asiasta bloggaajiin ja blogeihin liittyen. Enimmäkseen asia liittyy bloggaajiin ja siihen, mitä he kuulevat itsestään, mitä heille kirjotetaan, miten heistä puhutaan nettipalstoilla, kaupungissa, baareissa ja ties missä. Tietysti ei jokaisesta bloggaajasta puhuta kaikkea mahdollista, mutta luulisin pari vuoden blogi kokemuksella joidenkin kokeneen jonkunlaisen myrskyn, jos on menestynyt blogillaan tai on muuten vain huomiota herättävä. Olen itse pitänyt nyt päälle 2. vuotta blogiani pystyssä ja jo heti ensimmäisillä kerroilla rupesin herättämään ihmisissä erilaisia ajatuksia sisäisesti. Ulkonäköni sai aikaan ensimmäisen myrskyn. Mä oon aina miettinyt mikä siinä on, kun monet ihmiset tuomitsevat vain ja ainoastaan ihmisen juorujen ja esimerkiksi ulkonäön takia. Oletteko koskaan miettineet, että ulkonäöstä huolimatta ihminen voi olla sisältä erittäin ihana ja mukava? 

Multa itseltäni on myös kysytty monet kerrat, että miten mä jaksan ainaista valitusta itsestäni. Osaan vastata siihen niin, että kun tarpeeksi kuulee itsestään juoruja, näkee itsestään typeriä kirjotuksia ja lukee ilkeitä kommentteja, siihen vähän niinkuin tottuu ja niistä ei jaksa enää välittää. Alkuaikoina välitin aika paljon mitä musta puhuttiin, miten mun blogiin kommentoitiin ja mistä nettipalstat täytty plus kaikenmaailman juorublogit. Se kieltämättä laski mun itsetuntoo ja mua harmitti. Mä itseasiassa jopa itkin itseni välillä uneen, kun en tajunnut miks niin tehtiin. Olin nuori 16-vuotias bloggaaja tyttö, jolla oli vaikeuksia vielä itsensä löytämisen kanssa. Silti monet ihmiset jaksoivat kiusata ja valittaa kaikesta mitä tein. Mietin joskus, että mikä mut piti kasassa ja jatkoin bloggaamista kaikesta huolimatta. Ehkä siinä oli se, että tää asia on yks mun intohimoista. 

Bloggaaminen on vaikuttanut muhun jonkun verran myös ihmisenä, sillä tämä on mulle niin tärkeä asia. Alkuaikoina bloggaaminen herätti mussa surua, mutta myös kasvoin samalla ihmisenä. Jatkuva haukkuminen vaikutti tietysti ensiksi muhun huonolla tapaa. Meinasin lopettaa koko bloggaus touhun, kunnes tajusin etten mä voi luovuttaa jonkun typerin juorujen ja kirjotusten takia. Se oli sitä, että kasvoin pikkuhiljaa ihmisenä ja mun itsetunto nousi haukkujen myötä. Rupesin tekeen erilaisia kirjotuksia blogiin, mitkä päätyivät usein jonnekkin ja ihmiset provosoitu kaikesta mitä tein, mistä kirjotin jne. Tein myös videoita youtubeen, jotka liittyivät ulkonäköön, kiusaamiseen, itsensä rakastamiseen ja arkipäivääni. Paljon olin kova puheenaihe muutaman muun bloggaaja mimmin sivussa, mutta kun lopetin esimerkiksi videoblogien pitämisen, ei ollut monella juoruilijalla enää kauheasti mitään keksittävää. Halusin myös jonkun verran rauhoittaa tilannetta, koska tajusin kuinka moni ihminen mut tiesi mm. täällä missä asun. Onhan se kummallista ajatella, että yhtäkkiä bloggaajasta tulee tiedetty jossain päin kaupunkia ja et voi siis välttyä yhtään miltään kuralta. Se on ihan sama minkä näköinen esimerkiksi olet kaupungilla, joku pahoittaa aina mielensä ja joku taas tulee iloisesti kehumaan ja puhumaan. Tässä on siis hyviä, että huonoja puolia. Bloggaaminen on lähinnä vaikuttanut muhun sillä tapaa, että osaan suhtautua ilkeilyihin oikein, olen juuri sellainen kun haluan ja teen sitä juttua, mistä tykkään.

Nyt mä olen 18-vuotias nuori nainen täynnä positiivisuutta ja iloista mieltä, joka rakastaa bloggaamista ylikaiken. Mun blogi ei ole ikinä ollut maailman paras, mutta olen aina tehnyt juuri sellaisia postauksia, mistä olen halunnut kirjoittaa. Mielipide postaukset ovat saaneet ehkä eniten lukijoita blogiini, mikä on hieno asia. Useimmiten mut tunnetaankin siitä, että olen kirjoittanut paljon itsensä arvostamisesta ja rakastamisesta. Mua on harmittanut nähdä niin monia nuoria, jotka inhoaa vartaloaan ja itseään. Se teki mut niin surulliseks alkuaikoina, joten päätin alkaa kirjoittaan mm. kiusaamisesta ja siitä, että itseään pitää osaa rakastaa. Tässä sitä nyt sitten kumminkin ollaan. Yli 800 ihanaa lukijaa, paljon positiivisia kommentteja ja tsemppaavia asioita! 

Iso kiitos teille kaikille siitä, että jaksatte seurailla mun touhuja edelleen ja jos olette alkaneet äskettäin seuraileen. Teidän takia tänne jaksan aina tulla höpöttään♥



♥ Love, Jenna.


18 kommenttia

  1. tää kyllä pisti miettimään.. miks jokanen ei vaa voi pitää huolta omista asioistaan tai miks haukku toisia ilman syytä, koska jokasessa meissä on jotain mikä ei miellytä kaikkia, loppujen lopuks ei kukaan meistä oo täydellinen.
    Upea kuulla että sun itsetunto on noussut kaikesta huolimatta ja jaksat yhä pitää tätä blogia pystyssä! oot nätti ja sun blogissas on hyviä mielipidepostauksia, jatka samaa mallii<3!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juurikin niin! :) Kiitos paljon Mirella<3

      Poista
  2. Todella hyvä postuas!
    Itse en osaa ottaa negatiivisa kommenteja pahalla :) Tiedän itse kuka olen ja muitten mielipiteet eivät sitä muuta.Kun aloitin blogaamisen niin hyväksyin samalla ,että se voi tuoda myös niitä huonoja puolia esiin.Itsehän kuitenki olen päättänyt pistää ulkonäköni ja elämäni muitten luettavaksi :)
    Kaikista eniten pelkään ,että blogissani aletaan haukkumaan perhettäni eli niitä ketkä rakastan valtavasti.
    On kyllä todella upeaa ,että olet jatkanut blogin kirjoittamista <3

    Hiustenpidennys käyttäjänä suosittelen sinua lukemaan Bphair postauskeni ja osallistumaan Bpface meikkipaljetin arvontaan <3

    VastaaPoista
  3. Anonyymi10/19/2014

    oi olet ihana ja tosi kiva blogi !

    VastaaPoista
  4. Upeaa tekstiä! Vaikutat kyllä niin jalat maassa pitävältä ihanan positiiviselta ihmiseltä ja ennen kaikkea vahvalta! Jatka samaan malliin <3

    VastaaPoista
  5. Hienoa tekstiä! Juuri näin mäkin mietin bloggaamisesta, on tällä hommalla vaan ne hyvät ja huonot puolet. Jatka samaan malliin ihanuus <3

    VastaaPoista
  6. Anonyymi10/26/2014

    jenna ..I'M turkısh from turkey .. i like you so much you are best beautifulll gırl ın fınland.. ;)

    VastaaPoista
  7. Törmäsin sun blogiin nyt ekaa kertaa ja luin tään. Mie just oon aloittamassa kolmatta kertaa blogin kirjoittelun.. Oon kaks edellistä kertaa lopettanut ajanpuutteen ja sit ton pelon takia, et laitan itteni tämmöseen asemaan ja sit kaikki ihme tyypit jotka haluu vaa pahottaa toisen mielen nii pääsee vauhtiin ja pahotan mieleni moiste takia. Mutta hyvä, et sie oot ottanu tyyppien ilkeilyt voimavaraksi! :)

    VastaaPoista
  8. Anonyymi1/13/2015

    Oon varmaan vähän urpo mutta teetkö videoita tänne blogiin tai onko sulla omaa youtube tiliä? :) oot muute tosi kaunis!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tee enää, tein joskus :) Kiitos!♥

      Poista
  9. Anonyymi1/14/2015

    Onko ne videot jossain näkyvillä, oisi kiva katsoa niitä :)

    VastaaPoista

Muistathan kommentoida asiallisesti. Vastaan vain postauksiin liittyviin kysymyksiin :)

Instagram: jeannajolienne
Snapchat: jeannayjuliett
Facebook page: Jeannays
Youtube: Jenna Juliet
Email: jeannaysblog@gmail.com