Naiset - meillä on oikeus pukeutua upeasti

En ole pitkään aikaan kirjotellut mielipidepostausta blogissa. Nyt olisi jälleen kerran sen vuoro. Tällä kertaa mielipiteeni kohdistuu naisiin ja naisten pukeutumiseen. Eräässä kirjoituksessa lähiaikoina mollattiin ns. tavallisia naisia ja sanottiin, että vain julkkiksilla on oikeus esitellä julkisesti vartaloaan. Mun mielestä toi on juurikin sitä, että naista häpäistään ja meidän ns. tavisten täytyis jotenkin peitellä meidän upeaa vartaloa. Ihan jokaisella naisella on oikeus olla juuri sellanen kun haluaa ja lisätä itsestään seksikkäitä ja näyttäviä kuvia. Eräs mies tuli mun mekko kuvaani, missä oli ainoastaan sääret selvästi näkyvillä sanomaan näin: ''vaalea kaunokainen vähissä vaatteissa poseeraa, voin kuvitella kommenttien tason privassa.'' On se kyllä kumma juttu, että jos nainen pukeutuu täysin peittävään mekkoon, niin sekin on jo vähissä vaatteissa olemista, mutta kun useimmat miehet on ilman paitaa kuvissaan, mä en nää ainakaan mitään pahaa sanottavaa useammalta ihmiseltä. Kas kun nainen poseeraa bikineissä tai alusvaatteissa, on helvetti suoraan sanottuna irti. En tietenkään suosittele kenenkään lisäämään itsestään täysin puolialastomia kuvia nettiin, koska ne pysyvät siellä aina.

Eniten mua hämmästyttää, että useimmiten mies puoliset ovat kovasti huomauttelemassa naisille heidän pukeutumisestaan. Mitä se kenellekkään kuuluu miten joku pukeutuu? Onhan tässäkin tasa-arvo kyseessä, että naisten pitäisi piilottaa kaikki hyvä itsestään, ettei tarvitse kuunnella jonkun huorittelua ja muilla sanoilla haukkumista. Ja ajatelkaa, että jopa nykyään mekossa kulkeva nainen kuulee tällaista. Tähänkö ollaan tultu, että naisia ei osata arvostaa juurikaan, mutta silti mies puoliset ja miksei jotkut naisetkin kuolaa puolialastomia naisia netissä.

Mun mielestäni naiset, jotka osaavat tuoda parhaita puoliaan esiin ja esitellä vartaloaan upeissa mekoissa ja muissa vaatteissa, ovat itsevarmoja. Itsevarmuus on naisissa ihailtava piirre. Se ei ole mun mukaani mitenkään tyrkyttämistä, eikä todistelua huonosta itsetunnosta niinkuin eräs mies kirjoitti somessa. En usko, että kukaan huono itsetuntoinen tai huono itseluottamuksellinen ihminen rupeisi yhtäkkiä lisäilemään nettiin itsestään näyttäviä kuvia. Tietysti tähänkin asiaan jokaisella on oma kantansa.

Siispä naiset, pidetään yhtä ja pukeudutaan niinkuin halutaan. Meillä jokaisella on oikeus näyttää hyvältä ja olla saman arvoisia ihmisiä tyylistämme huolimatta.


Muistakaa jättää kommenttiboksiin oma kantanne asiaan! Olisi kiva kuulla mielipiteitä :)

55 kommenttia

  1. Oon sun kanssa niin samaa mieltä! :)

    VastaaPoista
  2. Onneksi ihminen voi erottua muutenkin kuin käyttämällä seksikkäitä vaatteita ja irtoripsiä. Ja mikä siinä itsensä esiintuomisessa ylipäätään on niin tärkeää?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tietysti voi erottua, mutta tässä olikin aiheena nyt se, että jokaisella on oikeus pukeutua näyttävästi eikä kenenkään tarvi kuunnella keneltäkään minkäänlaista huorittelua tai muuta haukkumista tyylistään huolimatta. Ja mun mielestä se on hieno asia, että moni uskaltaa tuoda itsensä esiin ja olla joukosta erottuva :)

      Poista
  3. Anonyymi11/20/2014

    Mun mielestä kaikilla on oikeus pukeutua miten itse haluaa, mutta silti mun mielestä kohtuus tässäkin jutussa on kohdallaan.

    Ite en ole koskaan, en koskaan lisännyt mihinkään instagramiin, facebookkiin yms. kuvia missä ns. tissit näkyy tai peppu on tyrkyllä. En vaan kokenut tarvetta sellaiseen. Mulla on muutenkin vähä ristiriitaiset fiilikset, jos nään jollain henkilöllä kuvassa vaikka kauheen avonaisen paidan ja siinä samalla tietty ne rinnat, se on vaan jotenkin mun mielestä törkyisen ja vähän huomionhakuisen näköistä :-/ myös toki miehillä tää on ehdoton ei, koska mun mielestä sellaset jutut kuuluu vaan oman miehen tai naisen nähdä, ei koko netin ja kaikkien randomien.

    Mutta mulla ei oo oikeutta arvostella muita, joten jokainen saa tehdä niin kuin itse parhaaksi näkee :-) ymmärrän kyllä sun mielipiteen Jenna myös!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On kiva kuulla erilaisia mielipiteitä ja tietysti jokaisen silmään ei miellytä rintojen korostus ja pepun korostus kuvissa. Mun mielipide noihin kuviin on vaan se, että vartalostaan pitää ja on itsevarma. Sulla taas on vähän erilainen mielipide asiaan, mutta niinhän meillä jokaisella on erilaisia mielipiteitä erilaisiin asioihin. Mun mielestä on hienoa myös se, että uskalletaan antaa omakin kantansa moneen asiaan :)

      Poista
  4. Oon niiiiin samaa mieltä sun kanssas ja puhuin tästä juuri tänään kaverini kanssa!
    Ei millään pahalla, mutta miehet on ehkä tekopyhimpiä olentoja koko maailmassa. :D Ensiksi etitään ja kuolataan naisten kuvia netistä, jossa näkyisi enemmän paljasta pintaa, mutta silti haukutaan samoja naisia huoriksi ja itseään esitteleviksi lutkiksi. Niin tekopyhää! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yeh, juurikin näin Vilma! :D Juurikin tuo kuolaaminen ja sitten se haukkuminen. En voi käsittää :D

      Poista
  5. Anonyymi11/20/2014

    Niitä vähäpukeisten kuvien lisääjiä on kahden laisia, 1. On niitä jotka on oikeesti itsevarmoja ja lisäävät näitä kuvia ihan muuten vaan, mutta sitten 2. Löytyy myös niitä tyttöjä jotka lisäävät kuvia sen takia, että saisivat huomiota ja sitä kautta yrittävät saada itsestään itsevarmoja. Esim., nykyään jos jonkun kuvassa on monta tykkäystä ja monia kommentteja niin se on heti ns. parempi ihminen ja sitä kautta hankitaan sitä itsevarmuutta.. se on nykyaikaa, joka on mun mielestä väärin :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Riippuu tietysti juu ihmisestä, mutta jokainen on sellainen kun on. Mun mielestä naiset, jotka uskaltavat pukeutua näyttävästi ja esitellä vartaloaan julkisesti haukuista huolimatta, on itsevarmoja :)

      Poista
  6. Anonyymi11/20/2014

    Pakko laittaa nyt anona tää kommentti, koska naiset tykkää vetää paskamyrskyn mua vastaan aina kun päästän suustani jotakin tällästä, mutta..
    Liian monella naisella menee ihan liikaa yli toi "parhaiden puoliensa esiin tuominen", kun kaikissa somekuvissa näkyy vähintäänkin se tissivako. Ja mun mielestä se on pelkkää huomionhakua, eikä itsevarmuutta. Ja toinen juttu on toi mekossa kulkeminen. Kaikki "mekot" missä "naiset" nykyään kulkee on vartalonmyötäsiä roiskeläppiä. Se voi olla seksikästä, mutta useinmiten ei oo, etenkin kun baarissa pitää pidellä helmasta kiinni tanssilattialla. Tai kuten mun luokkakaveri, istuu luokassa roiskeläpässä alushousut vilkkuen. Ja ne vartalonmyötäset mekot ei edes tuo esiin niitä parhaita puolia.
    Ite tykkään käyttää nättejä mekkoja, mutta kyllä sen verran sentään tajuan, ettei niissäkään tarvi koko varustus olla esillä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kyllä korjaan vähän sen verran, että kaikki naiset eivät pukeudu viihteelle roiskeläppiin. Mulla itsellänikin oli pitkä Vilan kaunis mekko Deluxeilla juuri, mistä ei vilku rintaa eikä takapuolta millään tapaa. Siltikin sain mieheltä somessa kommentin, minkä mainitsin tekstissäni, että: ''vaalea kaunokainen vähissä vaatteissa poseeraa, voin kuvitella kommenttien tason privassa.'' Ja mun mielestäni myös vartalonmyötäset mekot saattavat tuoda jonkun naisen parhaat puolet esiin. Mä tykkään itse pukeutua nykyään enemmän sellasiin classy tyylisiin mekkoihin, mitkä ei ole juurikaan näitä roiskeläppiä vaan sellaisia mekkoja, jotka ovat kauniita ja peittävät mm. mun rintani, jotka korostuvat usein monissa muissa mekoissa.

      Poista
    2. Anonyymi11/20/2014

      suurin osa kulkee kyllä.

      Poista
    3. Anonyymi11/22/2014

      Suurin osa kulkee kyllä joo ja tän kommentin tarkotus oli nimenomaan yleistää eikä hyökätä blogin kirjoittajaa kohtaan :) Vaikkakin oon sitä mieltä, että toi mekko tossa tän postauksen kuvassa on nimenomaan sellanen vartalonmyötäinen roiskeläppä..
      t. kommentin laittanut ano

      Poista
  7. Anonyymi11/20/2014

    en halua yleistää, mutta olin aiemmin itse todella epävarma itsestäni ja mulla oli huono itsetunto jolloin lisäsin paljastavampia kuvia nettiin sekä käytin myös paljastavampia vaatteita. nyt itsetuntoni on hyvä ja pidän itseäni kauniina yms, pukeudun peittävämmin ja netissä olevat kuvatkin ovat ihan eri luokkaa. itse siis olen ollut näitä molempia tyyppejä mistä tässä postauksessa puhutaan ja tosiaan tämä on vain henkilökohtainen mielipiteeni.

    Tykkään silti siis edelleen pukeutua kivasti ja olen tällä hetkellä muotialalla. Paljastan pintaa sopivasti tietyissä asuissa ja tässä tuleekin ristiriita tämän miehen kirjoituksen kanssa, en koe olevani epävarma itsestäni tai huomionhakuinen, vaan pukeudun itse miten haluan ja rakastan vaatteita. Sanoisin, että itsevarman ja huonon itsetunnon omaavan raja näkyy siinä, onko pukeutuminen mautonta, koska silloinhan se vähän niinkuin on itsensä esille tyrkyttämistä ja useissa tapauksissa haluaa kuulla esim juurikin miehiltä imartelevia kommentteja, ei voi kuin ihmetellä miksi joku haluaa niin tehdä, koska surullinen totuushan on se että ne ei kehu siinä sun "oikeaa" kauneutta, vaan luultavasti vain näkee sut helppona.

    Paljastava asukin voi silti olla nätti ja hyvän maun mukainen! Voi olla että ymmärsin väärin, mutta oon kuitenkin hieman eri mieltä ton sun "uskaltaa tuoda itsensä esiin ja olla joukosta erottuva" lauseen kanssa, koska paljastavasti pukeutumisella ei ole mitään tekemistä joukosta erottumisen kanssa. Mutta mun mielestä ketään ei tarvitsis kiinnostaa miten muut pukeutuu tai tehdä siitä itselleen ongelmaa, jos pukeutuu itse niinkuin tykkää ja tuntee olonsa hyväksi, miksi arvostella muiden ulkonäköä:) En pidä monestakaan tyylistä mitä ihmisillä välillä näkee ja joskus saatan miettiä miksi joitain ihmisiä ei kiinnosta pukeutuminen ollenkaan, mutta sitten vaan kelaan, että eihän muakaan kyllä kiinnosta esim. autot, kun taas joillekkin ne on se elämän suola. :) Miksi joka asiasta pitää nykyää tehdä ongelma, en voi ymmärtää! hah toivottavasti ei tullut liian sekava kommentti:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestäni pukeutuminen ei aina kerro ihmisestä kaikkea. Ja niinkuin sanoit, paljastava asukin voi silti olla nätti ja hyvän maun mukainen. Siinä olen täysin samaa mieltä :)

      Poista
    2. Anonyymi11/21/2014

      ei kerro, mutta jos pukeutuu no sanotaan nyt kärjistäen että huoramaisesti, niin ei kannata silloin ihmetellä ihmisten mielipiteitä, vaikka silloinkin jengi vois mun mielestä pitää sen sitten omana tietonaan jos ei tykkää. ja tosiaan en tainnut tekstissäni sanoa, että tota kommenttia en ymmärtänyt sun mekosta, sehän on sulle sopiva ja hyvännäköinen eikä todellakaan tyrkky! en ymmärrä miten joku mies on saanut tuollaista päähänsä:)

      Poista
    3. Mielestäni olisi hyvä vaan, että jokainen huolehtisi omasta pukeutumisestaan ja pitäisi juurikin omana tietonaan vaan sen, jos jonkun tyyli ei miellytä. Ja sitä tässä ihmettelinkin, että miten noin upeassa ja oikeasti hyvin peittävässä mekossa joku nainen olisi tyrkky!

      Poista
  8. Anonyymi11/20/2014

    Aika samoilla linjoilla muiden kanssa, että tyrkky on ihan muuta kuin itsevarma. Itsevarmuus on sitä, ettei tarvi esitellä itteään liikaa vaan on tyytyväinen ihan sellasenaan olipa vaikka jätesäkki päällä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Postauksessa ei puhuttu itsensä tyrkyttämisestä. Monella on tainnut mennä vähän ohi tämän tekstin pointti.

      Poista
  9. Hei,

    Olen 20v mies ja opiskelen miespainotteisessa korkeakoulussa. Hauska lukea tekstiäsi. Olet aivan oikeassa että jokaisella on oikeus pukeutua kuten haluaa. Kysymys ei kuitenkaan ole siinä että onko naisella oikeus pukeutua haluamallaan tyylillä, vaan siinä että onko haluttuun tyyliin kannattavaa pukeutua. Liian usein saunailloissa miehet naureskelevat ja halveksivat naisia jotka käyttäytyvät (ja myös pukeutuvat!) ns. lutkamaisesti.

    Haluan vain tuoda esille sen että naisten kannattaa miettiä käytöstään, aivan kuten myös miestenkin, ettei vain joudu kiusatuksi. Muita et voi muuttaa mutta itseäsi voit: Jos annat itsestäsi halvan kuvan niin muut myös pitävät sinua halpana.

    Rohkeasti pukeutuva nainen = ei arvostusta --> sinä et muuta tilannetta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotkut ovat käsittäneet tekstin niin, että puhun tyrkky mekoista vaikka niin ei ole. Puhuin näyttävistä ja seksikkäistä vaatteista. Näyttävä ja seksikäs asu voi olla nätti ja hyvän maun mukainen myös :)

      Poista
    2. Anonyymi11/24/2014

      No eihän tässä tekstissä ollut edes kyse mistään lutkamaisesta käytöksestä tai vaatteista edes. Tai ehkäpä jos joku käyttäytyy lutkamaisesti niin sille ehkä jo voikin naureskella, tosin yleensähän aina joku mies niiden "lutkien" matkaankin lähtee... Mutta pointtina varmaan oli se, että jos joku haluaa korostaa vartaloaan jollain tiukalla topilla, niin onko silloin siis oikeus kiusata tätä? Itselläkin oikeasti joka vaate korostaa tissejä, koska tissit on isot ja niistä saa aina kuulla ja miesten huomio kiinnittyy niihin, usein juuri sillä tavalla että olisin "halpa".

      Itse toivoisinkin, että tää ihmisten asenne muuttuisi joskus siihen suuntaan, että kaikkia ihmisiä kohdeltaisiin samalla tavalla, vaikka he olisivatkin erilaisia tai päällä erilaiset vaatteet kuin itsellä.

      Poista
    3. Anonyymi11/24/2014

      Vastaan tässä ensimmäiselle anolle, joka ei tosin välttämättä koskaan enää tätä kommenttia tule huomaamaan. No siis, tosta sun kommentista tulee esille paljon PALJON suurempi ongelma kuin se, että naiset pukeutuu tai käyttäytyy kuvailemallasi tavalla. Alkoi fyysisesti kuvottaa, kun ajattelin jätkäporukkaa saunassa halveksimassa ja naureskelemassa naisille. Kai ymmärrät, että olette osa ongelmaa, tai nimenomaan ongelman ydin. Miehet eivät arvosta vähäpukeisia naisia. Kertomasi mukaan jopa halveksivat heitä. Haittaa maailmaan ei tuo naisten pukeutuminen, vaan ihmisten (varsinkin miesten) suhtautuminen naisten pukeutumiseen. Eli siis se, että muun muassa sinä kavereinesi halveksitte naisia, on melkoisesti suurempi ongelma kuin itse naiset. Ei voi muuta sanoa kuin että hävetkää ja koittakaapa muuttaa suhtautumistanne naisiin.

      Poista
  10. Hyvä kirjoitus! Oon samaa mieltä. Kaikki nyt vaan ei voi miellyttää eikä pidäkään :)

    VastaaPoista
  11. Anonyymi11/21/2014

    Komppaan osin mielipidettäsi! On totta, että ihmisillä on oikeus lisätä minkälaisia kuvia haluaa. Jokainen ihminen ottaa vastuun siitä, minkä kuvan lisää. Jos lisäät alastonkuvan, varaudu satoihin screenshotteihin ja että kuva leviää netissä. Mutta jokainen ihminen tyylillään. Seon mielestäni myöskin totta, että jos lisää kuvan jossa esittelee ''parhaita puoliaan'', on tavallaan itsevarmuutta. Mutta mielestäni osa niistä on semmosia, jotka tahallaan tekevät sen tissivaon siihen tai pistää perseen tyrkylle vain sen takia, että saisi tykkäyksiä/kommentteja/seuraajia.. eli hakee huomiota :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tekstissä ei ollut kyseessä alastonkuvat tai tyrkkykuvat. Jotkut ei oikeen ole täysin ymmärtäneet tämän kirjoituksen pointtia :)

      Poista
  12. Anonyymi11/21/2014

    Olen osittain samaa ja eri mieltä kanssasi. Naisilla on oikeus pukeutua miten haluavat, mutta itsevarmuuden ja huomiohuoraamisen raja on häilyvän pieni. Ja voi huomiohuorillakin olla hyvä itsetunto. Näen huomiohuoraamisen niin, että nainen ottaa jatkuvasti kuvia, joissa näkyy tissivakoa ja pyllyä. Huomiohuora ei halua näyttää itseään luonnollisena, ilman meikkiä, pidennyksiä, irtoripsiä tai ripsienpidennyksiä... minusta sinä vaikutat loistavalta esimerkiltä huomiohuorasta!
    Nainen voi pukeutua kauniisti ja hieman paljastavastikin ilman huomiohuoraamista.. Se on käytös, joka eniten määrittää, onko nainen varma itsestään ja ulkonäöstään, vai hakeeko hän vain huomiota kehonsa avulla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ajattele tilanne myös näin. Jos joku julkkis, kuten Kim Kardashian jolla näkyy useassa kuvassa tissivako ja pyllyä, onko hän jotenkin epävarma vihaajista ja vihakommenteista huolimatta? Ei. Sitten kun tavallinen tallustaja kuten minä pukeudun vähänkin näyttävämmin, jotkut suomalaiset pahoittavat siitä mielensä ja olen automaattisesti huomiohuora. Toi on juurikin sitä ahdasmielisyyttä ihmisissä mitä vihaan ylikaiken :) Mun tyyli on muutenkin muuttunut tämän vuoden aikana omasta mielestäni peittävämmäksi, enkä pidä mitenkään huomiohuorana itseäni jos kerron tällaiseen asian mm. kantani.

      Poista
  13. Niin samaa mieltä sun kanssas! Itse ainakin rakastan mekkoja, varsinkin juuri vesiraja helmallisia. Itse tykkään juuri pukeutua välillä vähän "paljaammin" niinkun säkin varsinkin mun instasta tiedät kesän mekkokuvat. Mun mielestä siinä ei ole mitään pahaa, koska esimerkiksi musta se ainakin vaatii rohkeutta ja sitä että ollaan tyytyväisiä itseensä, että pystyy lisätä kuvan lyhyessä mekossa. Tuo sun Vilan mekko on muuten täydellinen esimerkki seksikkäästä ja naisellisesta mekosta, tykkään! ps. pitäs lähtee baareileen joku pv :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä sä oot aivan upea ja sun mekko kuvat ei ole millään tapaa paljastavia tai ns. tyrkkyjä. Ne on sellasia super tyylikkäitä ja upeita! :) Ja niinkuin sanoit, se vaatii rohkeutta ja tyytyväisyyttä itseensä jos uskaltaa pukeutua näyttävämmin. Ja tietty! ♥

      Poista
  14. Anonyymi11/22/2014

    En ole ennen sulle kommentoinut mutta nyt on kyllä pakko, olen nimittäin niiiiin samaa mieltä!
    Itsekin DD-kupin aidon rintavarustuksen omistajana on vaikea edes löytää paitaa/mekkoa joka ei rintoja 'korostaisi', kun ei niitä voi fyysisistä mahdottomuuksista johtuen halutessaan piilottaakaan. Täten ne näkyvät myös kuvissa tms ja olenki 13-vuotiaasta asti saanut reilulla kädellä kuulla kommentteja siitä miten huora, tyrkky, silikoonitissi ja helppo olen. Tytöiltä tosin enemmän kuin pojilta, ylläripylläri :-D vuosien varrella oon kuitenki varttunu siihen ajatukseen, että yleensä se hirveä negatiivinen arvosteleminen jonkun kroppaa koskien johtuu vain ja ainoastaan kateudesta, vaikkei sitä itselleen tunnustaiskaan. Minusta meidän tyttöjen pitäs olla enemmän girl's girl tyyppisiä tapauksia - antaa toistemme olla omalla tavallamme kauniita ja olla toistemme puolella eikä vastaan erityisesti juuri näissä asioissa :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin on itselläni ongelmana löytää sellaista mekkoa/paitaa, missä mun rinnat eivät korostuis. Se on kyllä ihme juttu, että joutuu kuunteleen rintavarustuksensa myötä ilkeyksiä :D Mahdoton paikka tää yhteiskunta.. Ja siinä oon myös samaa mieltä, että sellanen jatkuva negatiivinen arvostelu toista kohtaan voi olla kateutta. Esimerkiksi eräs tyttö myönsi joskus mulle itselleni, että haukkui mun tyyliäni ja vartaloani, koska oli vain kateellinen. Tietysti aina ei voi nostaa kateuskorttia esiin, mutta monessa kyllä tapauksessa olen huomannut ihmisistä huokuvan kateellisuuden ja katkeruuden :D

      Poista
  15. Anonyymi11/22/2014

    Verratkaamme: http://cdn.stylefrizz.com/img/katy-perry-2013-grammy-cleavage-fail-gucci-green-dress.jpg
    Kumpi näyttää tyrkymmältä a) Katy Perry vai b) (itselleni) random nainen? Vastaus on oletettavasti osalla a, koska Katy Perry omistaa suuren rintavarustuksen ja asu korostaa niitä. Kuitenkaan vesirajaa ei "näytellä". Voimmeko päätellä Katyä kyseisen mekon takia epävarmaksi huomiohuoraajaksi? Emme. Pienirintaisempi nainenkaan tuskin häpeilee vartaloaan, koska hän on uskaltautunut pukeutua kyseiseen mekkoon. Mielestäni mekko on kuitenkin kaunis, toisen vartaloa se imartelee ja toisen ei niin paljon, vartalotyypit kun ovat jokaisella erilaisia. Ajatusmaailma ihmisillä on vakiintunut tämän syöpäisen yhdyskunnan takia tällaiseksi. Etenkin oikein vaaleat hiukset, runsas meikki ja paljon blingiä tekevät sinusta automaattisesti ylimielisen ja tyhjäpäisen typerän blondin, joka itkee kynnen katketessa ja kaikki pyörii oman navan ympärillä, brunetet kun taas ovat niin luonnollisia maailman hyväsydämisimpiä pikku mussukoita. Samaan voi myös verrata, että jokainen nykyajan alle 15-vuotiaat pojat ovat automaattisesti jonneja. Kerran kun joku on sen aloittanut, asia suurenee ja suurenee, ja jokainen ihminen, joka vähäänkään on ulkonäöllisesti samankaltainen, luokitellaan näihin kategorioihin. Tadaa, näin yleistys on alkanut.

    Katy Perry oli hieman kärjistetty esimerkki, onhan hän julkkis, ja julkkisten pieni tissivako tai säären esittely harvoin tuottaa paheksuntaa. (Ellei vedä ihan överiksi.) Osallahan se on myös tavaramerkki, koska se myy. Otan sut nyt Jenna esimerkiksi, mutta jos hän laittaisi kyseisen mekon päälleen, kurveineen ja vaaleine hiuksineen, olisi monilla paheksuva katse ja tyypillinen blondi-yleistys ja tissivako=huomiohuoraaminen lähtisi liikkeelle. "Onhan hän tavis, jolle paljasta pintaa näyttävä mekko ei ole suotavaa." Sun tyylisi on muutenkin blogiasi jo alusta asti seuranneena pysynyt melko samankaltaisena, hiukset, näyttävä meikki ja kaikki, silti se tuntuu olevan monelle ylitsepääsemätön tabu. Itse voin myöntää, että oon mielestäni aika nyhverön näköinen kasvonpiirteineni, värjäämättömillä hiuksillani, meikittömänä, tavallisilla farkuilla ja pelkillä pitkähihaisilla, mutta tykkään (salaa :D) tosi paljon näyttävistä asuista, ja jos oon pukenut sellasia päälleni en tunne itseäni miksikään hupakoksi, helpoksi, ylimieliseksi tai miksikään mitä näihin ihaniin yleistyksiin kuuluukaan. Jennakin on monesti maininnut, että käyttää näyttävämpiä mekkoja, meikkiä yms. enimmäkseen vapaa-aikana jos on lähdössä johonkin, eikä esimerkiksi töissä.

    Tietysti järki ja hyvän maun raja pitää olla mukana, ja kannattaa kuitenkin tietää ja löytää omaa vartaloa imartelevia vaatteita. Muoti on sitä, mikä määrätään ja tyyli sitä, minkä itse valitset.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tässä oli paljon asiaa, missä oon kyllä samaa mieltä sun kanssas! :)

      Poista
  16. Mut ehkä ärsyttävintä, jos joku tulee sanomaan vaikka 'hyvä perse tossa' tai 'hyvät tissit/vartalonmuoto ymsyms' , koska niitä on korostettu, niin vastaus on tyyliä turpakiiii, yhyyyy älä kommentoi tollasta saatanan pervo yyyyh sun muuta. Ja yhtä lailla pitää ''kestää'' negatiivisetkin kommentit, jotkut eivät tykkää jos jotakin ruumiinosaa on korostettu enemmän ja se taas saa huomiota. Tai ehkä vaan kaikkein helpointa olisi olla vain välittämättä. Ja kateuskorttia on idioottimaista käyttää (tuo yksi anonyymi) koska jos jostakin ei tykkää, ei tarkoita että on kateellinen. Mä en itse ainakaan tykkää jos joku tulee tissit puoliks ulkona tyrkylle. Enkä muuten ole kateellinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joillain naisilla on myös se ongelmana ihan oikeasti kireissä ja useissa mekoissa, että rinnat tulee hyvin esille. Mulla on itselläni usein se ongelma, mutta mä en itse mahda sille mitään että omistan tämän kokoiset rinnat. Sen takia yritänkin nykyään etsiä sellaisia mekkoja, missä mun rinnat pysyis edes jonkun verran piilossa, kuten ylhäällä olevassa kuvassa. Ketään ei kannata tuomita tai ajatella ilkeästi, jos jonkun tyyli on erilainen kun itsellä :)

      Poista
  17. En ymmärrä, mikset päästä kommenttejani läpi? Ihan asiallisesti vain kysyisin, ovatko instagram-kuvasi, joiden keskiössä on rintavakosi, mielestäsi upeita ja tyylikkäitä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koska se ensimmäinen kommenttisi kuulosti lähinnä vittuilulta ja tietysti pidän itseäni upeana ja tyylikkäänä muiden mielipiteistä välittämättä :)

      Poista
    2. Anonyymi11/26/2014

      Komppaan iiristä!!

      Poista
    3. Ihmettelen myös, minkä takia jollekkin tuntuu olevan suuri ongelma toisen rintavako :D

      Poista
    4. Anonyymi12/02/2014

      ei se olekkaan ongelma! huoh, kyse on siitä ettei se ole tyylikästä tai aikusmaista, äärimmäise huono selitys on se ettei vaatteita löydy rintojes peittämisee :D sanoin tos aikasemmi että monilla on isommatki ja hyvinpä neki on saanu peitettyy, ja kuvakulmas & asentos kuvissa ne saa näkyvii vielä selkeemmi, nyt oikeesti aikustu jenna

      Poista
    5. Ei täällä ole kukaan puhunut, etteikö vaatteita löytyisi mitkä ei peittäisi rintoja. Jotkut nyt vaan haluaa korostaa isompia rintojaan ja se ei ole mitenkään lapsellista kun käsket mua kasvamaan aikuiseksi :D Aikuiset naiset korostavat ja esittelevät yhtälailla kroppaansa kun mun ikäiset 18-19 vuotiaat nuoret naiset :)

      Poista
  18. Anonyymi11/27/2014

    Rintavako on luonnollinen mutta joka kuvassa sitä ei vain mielestäni tarvitse näkyä, ja jos näkyy joka kuvassa niin siinä vaiheessa se jo kertoo ihmisestä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jo on aikoihin eletty, jos rintavako kertoo ihmisestä :D

      Poista
    2. Anonyymi12/12/2014

      Kyllä, se kertoo siitä millaisia asioita kyseinen henkilö arvostaa, millaisena hän haluaa tulla nähdyksi sekä millaiset arvot hänellä ovat. Paljastava asu voi olla tyylikäs, mutta sekä helmasta että kaula-aukosta paljastava ei ikinä.

      Poista
  19. Anonyymi11/27/2014

    Olisit näyttävämmän, uskottavamman ja seksikkäämmän näköinen ilman niin paljastaviikin vaatteita (ja siis tämä pätee muihinki jotka pitää vähä paljastavimpii vaatteita ja ottaa niistä someen kuvii). Tunnen ihmisii joilla on sua isommat rinnat ja kyllä nekin on löytäny tyylikkäitä vaatteita ilman että rinnat puskuu ulos niinkuin oot kommenteissa kertonu :) Näyttäisit myös paljon vanhemmalta ja fiksummalta ei-niin-paljastavissa vaatteissa. Niinkun sanoin, nainen voi näyttää uskomattoman seksikkäältä ja tuoda muotojaan esiin muutenkin kun näyttämällä rintavakoo, kuvaamalla ylhäältä päin kuvia ja puskemalla rinnuksii etiäpäi... ;)

    Eikä muille tarvi todistella miten seksikäs on ja miten isot rinnat tai hyvän pepun omistaa :) Se on vähän huomion hakemista. Itelläni on upee timmi kroppa muotoinee, mutta en koe että tarvis muille julkisesti näytellä ja sen lisäks tiiän että annan fiksumman & uskottavamman kuvan muille samalla :)

    Psst! Tulevan kumppanin takii on ihan kiva peitellä joitaki puoliaan, toisen on kiva selvittää ite että mitä toisella on ja tulee mukavempi olo kun kaikki ei tiiä sun kumppanista että mites hyvät muodot sun muut on :P Tää kumppanijuttu oli siis esimerkki, koska en tiiä esimerkiks sitä että seurusteletko täl hetkellä :) En mä siis meinaan ainakaa haluais että kaikki mun mies-/naisystävän kropan tuntis ja tietäis miten seksikäs varustus on ;)

    Tästä vois kirjottaa romaanin kun hirveesti voisin perustella ja kertoo mielipiteitäni mut en jaksa kirjottaa enempii :) Jäi varmaa oleellisii juttui kirjottamat mut ei oo niin vakavaa :D

    Sä olet seksikäs ja kaunis, mutta ei sitä tarvi esitel, ja just sitä että jos oisit mun tyttö nii en haluis sun ees tekevän niin, ei vaikuta fiksulta eikä tuntus kivalta :) Hyvän itsetunnon omaavat jotka ei hae huomioo nii ei koe tarvetta räpsiskellä kuvii ja poseerata niihi vähä kyseealasil metodeilla :D

    Kaikilla on erillaine luonne ja käyttäydytää erillailla ja annetaa itestämme erillaisii kuvii.

    Ps. On sulla varmasti muitaki hyvii puolia mut et sä kirjota niitä lappuun ja mee käveleen lappu kaulassa keskustaa tai ota siitä kuvia. On kiva antaa ihmisten ite selvittää millane sä oot

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miksi seksikkyyttään ja kauneuttaan ei saisi esitellä? Oon nyt ihan ihmeissäni :) Jos joku kuten sinä luultavasti vedät johtopäätöksen ihmisestä pukeutumisen perusteella, ei sekään hyvä asia oo. Ihminen, joka pukeutuu joukosta erottuvasti niin ei se kerro ihmisen luonteesta välttämättä mitään! :)

      Poista
    2. Anonyymi12/02/2014

      kauneutta ja seksikkyyttä voi esitellä aikusmaisemmin ja oikeesti tyylikkäämmin, ja kun tulet elään suhtees/elät suhtees nii miks sun muille pitäis todistella sitä miten seksikäs oot, mitä tossa tarkotinki aikasemmi... monet tykkää antaa muiden ihmisten joista oikeesti välittää nii selvittää millane kroppa on eikä haluu muutenkaa somessa jatkuvasti tyrkyttää omasta pärstästä kuvii, tehä instagrameja sun muita, ää en osaa selittää mut tulet tajuumaa myöhemmi ite

      mut pointtini oli mm. että koska omistat seksikkään vartalon (mm. minun mielestä) nii ne vaatteet mitä sä käytät niin ei ole tyylikkäitä monien mielestä :D tottakai jokanen pukeutuu miten haluu ja se ei kerro ihmisestä välttämättä mitään, mutta se miten sä pukeudut ja otat kuvia niin on enemmän halvan näköstä ja epäuskottavan, juuri sen näköstä että kerjäät huomioo ja sen näköstä että en haluis kumppanis olla ELIII tyylikästä se ei ole, mutta seksikästä voikin olla monien mielestä :P mutta pidä sä kiinni omasta tyylistäs, nii kaikkie kuuluis tehä, kaikilla juuriki sen takii on omat maineensa sun muut

      mieti kuitenkin oisko aikusmaisen näköstä ja tyylikästä jos esimerkiks oma äites pukeutuis samallailla ja ottais paljon kuvia itsestää julkisee mediaa mm. nii että sitä rintamusta on pakko esitellä, puhuit aikasemmin tuol ettet haluu näyttää teinitytöltä enää kohta ja mm. sen huulikorun halusit ottaa pois, okei, hienoo, aikustumista selkeesti mut tämä sun tyylis ei oo aikusmaista

      Poista
    3. Sulla on kyllä harvinaisen typerä logiikka, en tarkoita pahalla. Se että pukeutuu seksikkäästi, ei ole mitään todistelua :D Jos sä et halua luoda instagram tilejä nettiin, ottaa itsestäs kuvia jne se on mulle ihan fine, mutta sulle tuntuu olevan kauhea ongelma se, miltä joku toinen näyttää..:D Ja miten voit verrata nuorta naista vanhempaan ihmiseen, jolla on jo lapsia? Mä olen 18-vuotias nuori nainen, eikä mun tarvitse pukeutua kun joku kotiäiti :) Ja se, että joku sun tapainen ihminen ei pidä mua ihailtavana tai aikuismaisena, ei oo mulle mikään ongelma. Oon painottanut koko blogi urani aikana, että pukeudun niinkun haluan ja olen millainen haluan muiden mielipiteistä välittämättä! :)

      Poista
    4. Ja se vielä, että olenko koskaan muuttanut tyyliäni muiden mielipiteiden myötä? En. Tiedätkö mitä se tarkoittaa? Se on itsevarmuutta ja sitä, että uskaltaa olla oma itsensä :)

      Poista
  20. Anonyymi11/28/2014

    voisit pitää ne pienet tissis siellä piilossa ei niissä oo kyllä mitään katottavaa:D! ja taitaa sun itsetuntos olla aika nollassa:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sun kommentistas ainakin oikeen paistaa huono itsetunto läpi, kääks :D Ja en pidä piilossa ;)

      Poista

Muistathan kommentoida asiallisesti. Vastaan vain postauksiin liittyviin kysymyksiin :)

Instagram: jeannajolienne
Snapchat: jeannayjuliett
Facebook page: Jeannays
Youtube: Jenna Juliet
Email: jeannaysblog@gmail.com