ERILAISUUTTA MALLIMAAILMAAN!

Mulla tulee aina kaikista parhaimmat postausideat illalla ja yöllä. Mä en tiedä mistä se johtuu, mutta jopa keskellä yötä viikonloppusin mun päähän ilmestyy erilaisia postausideoita, jotka joskus myös unohdan täysin seuraavana päivänä! Onko kellekkään muulle käynyt näin? Nyt kun vihdoinkin muistan vielä erään postausideani, minkä sain päähäni tänään illalla niin toteutan sen. Mä oon haaveillut mallin urasta parin vuoden ajan ja postauksen aiheena toimii tänään: Voiko lyhyt ja muodokas menestyä maailmalla.

Mä oon tottunut näkemään mallimaailmalla pitkiä ja hoikkia ihmisiä, joten mun mielestä olisi mahtavaa nähdä erilaisuutta mallimaailmassa. Sain oman valokuvaajan itselleni lähiaikoina ja alamme yhdessä toteuttamaan kahta erilaista projektia. Olen itse 162cm pitkä ja aikalailla tiimalasi vartaloinen, joten kuulen nykypäivänä että olen isokokoinen. Projekti, mitä alamme toteuttamaan niin haluamme tuoda sillä ilmi, että kaikenkokoiset voisivat hyvin menestyä maailmalla. Ei enää etsittäis sitä pitkää ja hoikkaa täydellistä vartaloa vaan annettaisiin jokaiselle ihmiselle mahdollisuus omiin unelmiin. Sosialisessa mediassa meitä ihmisiä käsketään toteuttaan unelmiamme, mutta moni ei niitä pääse toteuttamaan tiettyjen ''sääntöjen myötä.'' Mä oon rakastanut olla aina valokuvattavana, sillä oon kuvauksellinen ja pidän uusista haasteista. Mulle iso ongelma mallina olemisessa olisi juurikin pituus, mistä kuulen usein jos alan puhumaan mallina työskentelystä. En kumminkaan aio luovuttaa. Jos jostain unelmoi, sen eteen on myös tehtävä töitä. Projekti on mulle yks iso työ valokuvaajani kanssa, jonka avulla toivon eteneväni unelmissani eteenpäin.

Mun mielestäni myös nykymaailman tarvitsee nähdä ja kokea somen välityksellä erilaisuutta juurikin isolla alalla, kuten mallimaailmassa. Niin moni nuori seuraa nykyajan somen avulla mikä on in ja mikä on hot. Liitty se sitten vaatteisiin tai ulkonäköön ylipäätään. Mulle itselleni meikkaaminen on yksistä isoista intohimoista, sillä opin joka kerta jotain uutta. Olen myös lähtenyt kehittämään erilaisia tyylejä itselleni. Oma kantani on joka tapauksessa se, että mallimaailma tarvitsee väriä, erilaisuutta ja erikokoisia ihmisiä joukkoonsa. Jokaisella on omat haaveensa, joten minkä takia pituuden tai koon vuoksi ei voisi päästä toteuttamaan elämänsä isoimpaa haavetta?

Mitä mieltä te olette asiasta? Kaipaako mallimaailma erilaisuutta vai tarvitaanko sitä?

IMG_6369

IMG_6371

IMG_6373

IMG_6375


Love, Jenna.

56 kommenttia

  1. Anonyymi7/30/2015

    Siis kiva unelma mut faktahan on se et sun naamas ei oo mitenkään erikoinen. Sun kasvojen muoto on perus pallo liiasta hiilihydraateista, sulla ei oo korkeit poskipäit tai mitenkää erilaisia kasvoja mitä jokasella mallilla on. Oot liian tylsä ja tavallinen. Vertaa esim milppu ig stä. Kasvot nii erikoiset ettei heti samanlaisia tule vastaan ja kasvojen luut korostuvat. Just saying . Oon itekkin tommonen ku sä, ei mitenkää erikoiset kasvot.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Postauksen aiheenahan oli se, että ihan sama minkä näkönen tai kokonen oot niin jokaisella voi olla mahdollisuus loistaa mallimaailmassa mikäli siihen tehdään muutos tässä yhteiskunnassa! :) Yhtälaillahan mä voisin tiputtaa painoni 40 kiloon ja kasvot muuttuis hetkessä hoikemmiks, mutta mun mielestä sellaselle ei vaan oo tarvetta. Myöskin mua harmittaa tollanen vertaaminen toiseen ihmiseen ja sanonta: ''sä oot tylsä ja tavallinen,'' vaikka tosiasiassa meikilläkin voidaan tehdä ihmeitä mallimaailmassa ja niinhän siellä tehdäänkin. Ikävää, että sulla on sellainen ajatusmaailma että vain korkeat poskipäiset ja hoikat ihmiset menestyvät mallimaailmassa.

      Poista
    2. Jokainen ihminen on kaunis ja ainutlaatuinen. Sinä joka väität että "sun naama on tollanen perus tavallinen", ei kenellekään, yhdelläkään toisella ole aivan samanlaista. Se on ollut vain muista asioista kiinni miksi hoikat ja poskipäiset ihmiset on päätetty ottaa mallimaailman menestyksen tuuliin, ihan hyvin se voisi olla toisinpäin, että korkea poskipäisia ja hoikkia ihmisiä pidettäisiin "tylsinä ja tavallisina". Se on surullista miksi annetaan uskoa että vain tietyn tyyppiset voi menestyä, on se muustakin kiinni kuin luustosta ja kropasta, jos olet ihan surkea mallintöissä "täydellisellä" ulkonäöllä ei siitä ole hyötyä, muutkin seikat painaa!

      Ihanaa loppuviikkoa :)

      Poista
    3. Kirjoitit Minna kyllä tosi mahtavasti! Oon täysin samaa mieltä :) Sinne myös mukavaa viikonloppua!♥

      Poista
  2. Anonyymi7/31/2015

    Miksi kaikista pitäis olla malleiksi? Ei ois enää mitään mitä ihastella jos kuka tahansa vois ryhtyä malliksi...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei kaikista pitäisikään olla. Puhuin tekstissäni siitä, että ne jotka haaveilevat mm. mallina olemisesta, niin mun mielestä olis mahtavaa jos jokainen pääsis toteuttamaan unelmiaan esim. pituudestaan huolimatta :)

      Poista
  3. Tosi hyvin kirjotettu siitä että mallejakin voi olla erilaisia kun on totuttu siihen tiettyyn malliin et pitää olla hoikka, kasvot persoonalliset ja jonkun tiety näkönen yleensäkin. Miks tavalliset ihmiset ei voisi menestyä ihan samalla tavalla? Yhtälailla nekin on arvokkaita ihmisiä eikä pidä väheksyä et toi on tavallinen se ei pärjää? Susta huokuu itsevarmuus ja olisit tosi hyvä roolimalli nuorille. :)<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juurikin näin! Sanoit kyllä tosi hyvin :) Kiitos paljon Jenna♥

      Poista
  4. Anonyymi7/31/2015

    Musta tää postaus oli tosi naiivi. Joo, olishan se hienoa, jos kaikki voisivat toteuttaa unelmiaan blaa blaa, mutta mallimaailma on täyttä bisnestä. Siinä etsitään ihmisiä, joiden päällä vaatteet myyvät. Jos vertaat vaikka kuvia itsestäsi vs kuvat nettikauppojen sivuilla, kummassa vaatteet näyttävät paremmilta? Pitkät raajat ja hoikka vartalo näyttää kuvissa aina paremmalta. Kauneusihanteethan on muuttuneet jatkuvasti, ja tulevat muuttumaan, mutta laihuus on pysynyt muotialalla ja tulee varmasti pysymään. Vaikka mallien mittojen puhutaan suurentuneen, tosiasiassa kokoajan haetaan vain laihempia tyttöjä. Sen lisäksi haetaan luonnonkauneutta ja luonnollisia hiuksia, jota en näe sussa lainkaan.

    Toiseksi, et taida tietää mallintöistä mitään. Mä oon tehnyt mallintöitä 17 vuotiaasta (olen nyt 22), eikä tää ole mitään jatkuvaa unelmaa. Eläkkeelle joudut siinä alle kolmekymppisenä, päivät ovat pitkiä ja paineet valtavat. Mitoilla 173/54 olin liian iso, 173/50 kelpaan. Olen myös opiskellut viime vuodet hankenissa, eikä ole mitään ihanampaa kuin käyttää älyä ja oppia. Ettei susta haluta vain kaunista ulkonäköä, vaan voit itse älylläsi saada oikean, arvistetun ammatin.

    Sua suosittelisin keskittymään noihin pikkukaupungin missikisoihin ja toteuttamaan unelmaasi sitä kautta. Opiskele kuitenkin itsellesi ammatti, jolla tulet pärjäämään. Mäkin halusin nuorempana pikajuoksijaksi, mutta mulla ei nopeus riitä. Siksi juoksen nykyään vain huvikseni, ja se riittää. Jotkut haaveet saa jättää vain haaveiksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinhän se onkin, mutta olen perehtynyt kyllä mallimaailmaan ja tiedän kuinka rankkaa se on. Mua jotenkin huvittaa vaan sun muutama lause tässä tekstissä, kuten se että et näe mussa luonnonkauneutta ja haaveet pitäisi jättää vaan haaveiksi. Sä oot ehkä tottunut näkemään mun blogissa itselläni täydet meikit, mutta faktahan on se, että mulla on tosi nätit kasvot ihan ilman meikkiäkin vaikka itse sen sanonkin :) Mun mielestä jokaisen ihmisen täytyy muistaa se, että me eletään täällä kerran ja haaveistaan/unelmistaan kannattaa pitää kiinni. Ikävää jos jätät monen asian toteuttamatta vaan sen takia, että ne pitäisi vaan jättää pois omasta elämästään. Kyllä jokainen pystyy mihin tahansa jos vaan haluaa ja tekee töitä sen eteen!

      Poista
    2. Anonyymi8/08/2015

      Herranjumala sun ajatusmaailma on kyllä niin sumentunut... "jokainen pystyy mihin tahansa" No ei kyllä pysty vaikka tekis töitä sen eteen miten paljon tahansa. Se vaan ei ole mitenkään mahdollista.
      Ja tuo "mulla on tosi nätit kasvot ilman meikkiä" ei kukaan joka vetää tuommoisen pakkelikerroksen ja feikit hiuksetkin päähän ajattele noin. Tai voi toki ajatella mutta tiiät mun pointin. Ei vaan toimi.
      Ja kaikista vaan ei ole malleiksi niinkuin eka ano jo kertoikin. Niin se vain on, ja tulee aina olemaan.
      Mä jo ajattelin kun oot jo tyyliä saanut parempaan suuntaan että myös sun ajatusmaailmassa olisi samalla tapahtunut kehitystä... Ei, turha toivo.
      Lisäyksenä, en nyt tarkoita että sun pitäis mallin haaveista luopua, mutta tuolla asenteella "jokainen pystyy mihin tahansa" sä putoat aika korkealta kun todellisuus kolahtaa vastaan. Eli keskity vain noihin pikkukaupungin missikisoihin ja elä unelmaasi sen kautta! :-)

      Poista
    3. Mä oon päässyt monessa asiassa eteenpäin elämässäni ihan vaan tällä ajatusmaailmallani, mikä mulla on. Karu fakta :) Mun mielestä on todella törkeetä tulla tolla tapaa käskyttään tänne toista ihmistä: "Keskity pikkukaupungin missikisoihin," koska jokaisella saa olla haaveita ja niitä pystyy toteuttaan kyllä jos tekee töitä sen eteen. En tiedä millanen ajatusmaailma sulla on, mutta mä jaksan uskoo itseeni ja siihen mistä unelmoin.

      Poista
  5. Anonyymi7/31/2015

    Mun mielestä lyhyet mallit voi pärjätä hyvin kuvauksissa, mutta näytöksissä ehdottomasti parempi on pitkät tytöt koska ne tuovat enemmän näyttävyyttä. En nyt sano, että lyhyt ihminen ei ole näyttävä vaan lähinnä sitä että jos laitat kaksi kaunista tyttöä vierekkäin ja toinen on pitkä ja toinen lyhyt niin fakta on vaan se, että katse osuu ensimmäiseksi pidempään tyttöön.. Eikä tämä kommentti ole tarkoitettu milllään pahalla, just my opinion ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan se fakta joo! :) Ymmärrän sen täysin :)

      Poista
  6. Täyttä asiaa tämä postaus! Mä oon ihan samaa mieltä sun kanssa kaunokainen <3!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Patricia! :) Mukava kuulla♥

      Poista
  7. Anonyymi7/31/2015

    Musta tän sun postauksen pointti, et mallimaailma tarvitsis erinlaisuutta, on totta. Mutta susta ei ole kyllä malliksi, koska maailma on täynnä tyttöjä jotka omistaa tekotukan, tekoripset, änkäytyy helvetin pieniin pikkumekkoihin/ vaatteisiin, ja käyttää ihan järkkyjä korkkareita ja yrittää olla muutenki tyrkky. Enemmän ihmiset arvostaa luonnollisia, hyväkroppaisia ja kauniskasvoisia malleja pituudesta riippumatta, koska noita kaikkia on aika vaikee saavuttaa, mut sit kuka tahansa vois laittaa kilon meikkiä naamaan, laittaa huonokuntoset pidennykset ja änkäytyä pissis-vaatteisiin ja hakee jonkun studio eliten mainosmalliks ja kutsuu itseensä nii supermalliks sen jälkeen kun susta on otettu pari amatööri kuvaa siel. Jos oikeesti haluat menestyä niin panosta luonnollisuuteen enemmän, koska näytät joissaki sun kuvissa ehkä vähän tuksulta enempi kun ''mallilta''.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis nyt kyllä ammut ja pahasti yli noilla sun jutuillas :D Mä pyrin vastaan usein ihan asiallisesti kaikkiin kommentteihin, mutta tota kielenkäyttöö voi hiukan muuttaa ja asennoitumista muhun. Jos mulla on haaveena päästä pitkälle jossain hommassa en tarvitse siihen kiloa meikkiä tai änkemistä ''pissis vaatteisiin.'' Mulla on omasta mielestäni ihan fiksu tyyli nykyään eikä millään tapaa ''pissismäinen.'' Jotenkin teistä ihmisistä tuntuu huokuvan jonkunlainen vitutus kun ootte aina ohjeistamassa mua monessa asiassa kuten pukeutumisessani ja ulkonäköni parantamisessa. Mun mielestä toi kertoo vaan teidän omasta huonosta itseluottamuksesta tai sitten oon väärässä :) Mä voin pestä naamani, jättää pidennykset ja pukeutua niinkun mallin kuuluu jos se on mun tulevaisuuden ammatista kiinni. Karu fakta.

      Poista
  8. Anonyymi7/31/2015

    Erilaisia malleja on nykyää todella paljon esim se downia sairastava tyttö, todella monta XXXL huippumallia yms. Et oo tainnu iha hirveesti perehtyä mutta on todella paljon nykyään erilaisia malleja. Tämä on ehkä hölmö esimerkki mutta esim kim kardashian on menestynyt mallina äärettömän hyvin vaikka on n.160cm pitkä ja todella muodokas. Että erilaisuutta kyllä löytyy äärettömän paljon jo mallimaailmasta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä sitä jonkun verran ilmenee, mutta ihan huippuluokan mallimaailmasta ei löydy paljoakaan eri pituisia & kokoisia malleja. Tarkoitin lähinnä sitä tekstissäni :)

      Poista
  9. Anonyymi7/31/2015

    edelliseen kommenttiis viitaten; kuvitteletko tosissas ton näkösenä pääseväs "huippuluokan mallimaailmaan"? en tarkota nyt mitenkään pahalla mutta sun kasvot on niin tavalliset että ton ajatusmaailman kanssa jokaisen kuuluis päästä malliks. Sulta yhä puuttuu kyky katsoa itseäsi toisesta näkökulmasta, tuo kuvissa oleva asusi ei esimerkiksi istu ollenkaan ja mallimaailmaan haetaan ihmisiä joille monet vaatteet istuvat täydellisesti koska se myy. Ja kärjistetysti jos sun suurin unelma on oikeasti päästä pitkälle mallimaailmassa niin sitten laihdutat sen 15 kiloa mitä mallilta vaaditaan. Kai ymmärrät ettei televisio-ohjelmat kerro täyttä totuutta? Tästä sun tekstistä sai sellaisen kuvan ettet oikeesti tiedä mistään mitään ja vingut kotona että joku maksaisi studio eliten kuvaukset ja sitä kautta löytäisi susta jotain mutta ei... toivottavasti asetut vielä maanpinnalle ja näät itsesi muiden silmin

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ei ole minkäänlaista tarvetta nousta huipulle tosta noin vaan. Haluan edetä pikkuhiljaa unelmissani eteenpäin. Mun mielestä sun kannattais vähän miettiä pääkopassas mitä kaikkea kirjottelet ja tunnut "tietävän" musta itsestäni. Mua ei kiinnosta ensinnäkään mennä Studio Elitelle kuvattavaksi, koska haluan lähteä ihan eri tapaa nousuun ja muualla. Kannattaa ehkä jatkossa miettiä mitä mielessään muista ihmisistä ajattelee ja mitä skeidaa kommentoi toisen ihmisen postaukseen, missä oli ihan vaan tarkoituksena tuoda julki, että erikokoisia ja erinäköisiä olisi kiva tuoda mallimaailmaan :)

      Poista
    2. Anonyymi8/01/2015

      Samaa sanon ku toi anonyymi edellä, että toi asu täs postauksessa ei istu yhtään sulle. Ihan liian pieni sulle, ylhäält tulee liian alas ja alapääst hiertää, että tulee näkyviin cameltoe... Palaa maan pinnalle. Et osaa meikata nenää yhtään. Näkee oikee noi ruskeet "varjostukset" mitä ei oo blendattu nimeksikään.. Ja sul on selluliittia.

      Poista
    3. ''Palaa maan pinnalle, et osaa meikata nenää, sulla on selluliittia.'' Sulla on kyllä kauheet ongelmat elämässäs hahaha! :D

      Poista
    4. Anonyymi8/02/2015

      En halua lähteä moittimaan. Karu fakta on se, että sinut olisi jo löydetty isommille mallimarkkinoille, jos olisit spesiaali. Kyllä minäkin haluaisin vaikka mitä, esimerkiksi olla erittäin hyvä laulamaan, mutta kun en ole, vaikka olenkin käynyt laulutunneilla. Kaikkia ei ole vain luotu kaikkeen.

      Poista
    5. Ei kaikkia ihmisiä löydetä ja oteta joidenkin instagram selfieiden mukaan huippuluokan mallikuvauksiin. Vaikka nyt kuinka yrität masentaa ja kertoa mulle, että musta ei oo johonkin asiaan niin ihan tiedoks, mä kyllä yritän silti kaikkeni! :) Ps. Olin itse koko nuoruuteni musiikkiluokalla ja voin kertoa, että kaikessa voi kehittyä jos tekee töitä sen eteen ;)

      Poista
  10. Tuli ihan kylmät väreet kun luin tota tekstii siis hyvässä mielessä ! Olen myös lyhyt ja muodokas nainen ja unelmoinut mallin hommista. Tykkään erottua joukosta ja en koskaan ole välittänyt siitä mitä muut sanoo vaan teen just niin kun itsestä hyvältä tuntuu ja pukeudun just niin kun haluan oli se muodissa tai ei ! Tämä maailma todellakin kaipaa erillaisuutta ! Ihmiset yrittää aivan liikaa olla saman näköisiä kun joku toinen enkä ymmärrä miksi.
    ppavee.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon samaa mieltä :) Toivottavasti joskus tulee muutos asiaan!

      Poista
  11. Anonyymi7/31/2015

    Tosiasiahan on ettei kaikista ole malliksi vaikka kuinka unelmoisi, haavelisi ja tekisi töitä sen eteen. Niin kuin muissakin kommenteissa jo sanottiin, mallimaailma on bisnestä. Sekä luonnollisuus on se juttu millä mallimaailmassa pärjää parhaiten. Siksi haastan sinut tekemään No make up postauksen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sempä takia teinkin postauksen millä halusin tuoda ilmi, että erilaisuutta voi tuoda myös mallimaailmaan :) Ei kaiken tarvitse olla sitä samaa aina, kuten luonnollisuutta ja laihuutta. Ois mun mielestä mahtavaa ainakin jos sinne tuotais räväkkyyttä esiin!

      Poista
  12. Puhut täyttä asiaa upeus! <3 Harmi, ettei kaikki kommentoijat tajunnut sun pointtias!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Julia!♥ Jep semmosta tää bloggaaminen on, mutta pääasia että itse tiedostaa sanomansa asiat ja jotkut muut ihmiset. Jotkut tajuaa pointit, jotkut taas ei :)

      Poista
  13. Mun mielipide on, että mallimaailma ei kaipaa muutosta. Vaatteet yksinkertaisesti istuvat parhaiten pitkille ja hoikille malleille, ja sen takia ei catwalkeilla luultavasti koskaan tulla näkemään pieniä ja pulskia malleja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taas toivon, että siellä tullaan näkemään erilaisuutta! :) Kiitos silti omasta mielipiteestäsi. Niitä kaivattiin myös tähän postaukseen ja arvostan kovasti sitä :)

      Poista
    2. Anonyymi8/01/2015

      Onhan mallimaailmassa jo todella paljon erilaisuutta niinkuin tuolla ylempänä mainittu.

      Poista
  14. Niin kyllähän ne vaatteet ehkä hyvältä niitten langanlaihojen mallien päällä näyttää. Mutta ketkä niitä vaatteita tosiassa käyttää? :D me normaalikokoiset ihmiset. Ja musta on ihanaa kun esim. lindexillä ja dovella on ollut kampanjoita, joissa heillä on malleina normaalikokoisia ihmisiä. Suurin osa meistä tässä maailmassa vaan on normaalikokoisia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anonyymi8/01/2015

      Eli normaalikokoinen on vain jos on selluliittiä? Nykyään anorektisen laihat mallit ovat monessa maassa kielletty. Se että on hoikka on täysin normaalia. Argumenttisi on iha vitun invaliidi

      Poista
    2. Hetkonen.. Missä puhuttiin selluliitistä? :D Nyt meni kyllä ihan ohi.

      Poista
    3. Normaalipaino määritellään BMI:n mukaan. Jos olet normaalipainon alarajoilla olet hoikka ja normaali. Olen itse tossa nimenomaisessa kategoriassa ja silti mua ei pidetä hoikkana. Monet asiat vaikuttaa tohon. Eikä se sitä tarkoita, että hoikalla ei voisi olla selluliittiä.

      Poista
    4. Anonyymi8/01/2015

      Rivienvälistä lukutaito. Jos laihuus ei ole normaalia? miten voi väittää ettei laihuus ole normaalia?

      Poista
    5. En ole väittänyt että hoikkuus ei olisi normaalia. Niin mikä sitten on normaalia? Ihmisillä vaan on nykypäivänä sellainen käsitys että normaalipainoinen ihminen ei ole hoikka. Puhuin erittäin laihoista malleista vs normaalipainoinen ihminen. En väitä että normaalipainoinen ihminen ei olisi kaunis ja hyvännäköinen. Jos et itse osaa lukea rivien välistä.

      Poista
  15. Anonyymi8/01/2015

    Hei Jenna ja muut anonyymit! Oletko hakemassa kansainväliseksi malliksi vai ihan Suomessa? Haluaisin selkentää vähän elämää nähneenä. Suomessa pärjää melkein ihan kuka vaan mallina, kunhan on suhkot kuvauksellinen, riippuu tietysti mallitoimistossa.

    Joillakin mallitoimistoilla on kriteerit, joillakin ei ole. Näillä mallitoimistoilla, joilla on löyhemmät kriteerit, hakevat enemmän ns. normaaleja -/+ kg ihmisiä, jotka tekevät pieniä promokeikkoja ja pienimuotoisia kuvauksia (esimerkiksi yleensä kuviin palkkaava on firma, joka haluaa kuvia nettisivuilleen, esitteisiin / 2. ja korkea asteenkoulut / baarit) yms. Oma valokuvaaja on yleensä pienyrittäjä.
    Suomessa maksetaan isoista keikoista, jotka ovat yleensä: kansikuva kuvaukset, kuvastot, design tyyppiset catwalkit. Nämä mallit, jotka tekevät tämäntyyppisiä keikkoja ovat päässeet sellaiseen mallitoimistoon, jossa kriteerit ovat. Jotkut mallit päätyvät kansainvälisiin kuvauksiin, jotkut ei. Myös näistä mallitoimistoista lennät nopeasti pois, jos sekoilet liikaa julkisesti, et saa tai tee kuvauksia, olet ylimielinen kuvaajia kohtaan tai saat asiakkailta huonoa palautetta. Myös tietenkin rupsahtaminen ja lihominen/liiallinen laihtuminen ovat syitä.

    Kansainvälisillä mallimarkkinoilla sun pitäisi olla niin erilainen, melkeimpä jotain, mitä muilla ei ole, että sut huomattaisiin. Että miksi ihmisten pitää repiä omat hiukset "et sovi alalle" kommenttien kanssa? Arvostetaan erilaisuutta, mutta pidetään jalat maassa ja järki päässä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tällä hetkellä olen ajatellut keikkailua ihan Suomessa alkuun! :) Ps. Kiitos mahtavasta tekstistä!

      Poista
  16. postauksen aiheeseen liittymättä, mutta nää siun kommentit lukeneena, ihailen kyllä tota siun itsevarmuutta hurjasta! Pidä se! :)<3

    VastaaPoista
  17. Täyttä asiaa tässä postauksessa! Jos itsekkin saisin valita ammattini, haluaisin olla Victoria Secrets`in malli. Mutta tiedän, ettei haaveeni käy koskaan toteen, koska olen varmasti niiden mittakaavaan liian "iso", vaikka olenkin hoikkarakenteinen. Mua harmittaa myös se, että just malleissa ihannoidaan kauheasti sitä, että on luonnonkaunis. Miksei muka malleilla voisi olla vaikka paljonkin meikkiä?

    Olen kans kuvannut joskus mallikansion ja yrittänyt hakea mallin töitä, mutta kaikkiin vaadittiin 172cm pituutta ja itse olen 169cm pitkä, eli liian lyhyt myöskin malliksi. Harmittaa sinäänsä, että unelmat lytätään tuollaisten asioiden takia.. Tuntuu myös, et nykyajan mallit on kaikki todella samannäköisiä, niin olisi kiva kun mallimaailmassa olisi paljon erilaisempia persoonia/kasvoja ja kroppia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyviä mietteitä! Oon sun kanssa samaa mieltä :)

      Poista
  18. Oon kyllä ehdottomasti samaa mieltä sun kanssa! Itse olen lyhytkasvuinen ja ja sitä tulee aina ihastelleeksi kaikkii mallijuttuja ja missikilpailuja yms ja samalla harmittelen sitä etten ite varmaan koskaan pääsisi mihinkään mallihommaan tai vastaavaan. Olisi kyllä hienoa jos joskus ihan minkälaiset ihmiset tahansa pääsisivät tekemään edes pienimuotoisia mallijuttuja yms. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olis oikeesti ihan mahtavaa saada lyhyitä ja erilaisia ihmisiä isoillekkin markkinoille! :)

      Poista
  19. Todella hyvä teksti! Oli pakko lukee muutamaankin kertaan tää. Oon samaa mieltä että erilaisuutta tarvitaan. Sä oot mun mielestä todella kaunis ja kunhan jaksat uskoo ittees ja unelmiis niin pääset varmasti vielä pitkälle! Tsemppiä haaveiden toteuttamiseen :)<3

    http://www.smalltownchikk.blogspot.fi

    VastaaPoista
  20. Mulla käy tosi usein samallail, että illalla ja yöllä tulee hyviä postausideoita, mutta ei jaksa kaivaa konetta esiin ja alkaa väsää mitään. Aamulla se on joko unohdettu tai vaihtoehtoisesti omaan päähän tylsän tuntunen asia, ettei siitä saa julkaisukelpoista millään! :D

    Oli kyllä ihana postaus! ♥ Oon itsekkin miettinyt miksi kaikki mallit ovat 175cm pitkiä ja hoikkia, harvemmin edes näkee lyhyttä mallia missään. Oot kyllä mallikelponen mun mielestä! ♥

    http://jansteri.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  21. Luonnonkauneutta haetaan, koska silloin mallia ei tarvitse (mutta voi) meikata käytännössä yhtään. Hyvä ja kuulas iho, hyväkuntoiset hiukset ja luonnollisuus tuovat erikoisen näköiset tytöt esiin, koska aika monet ihmiset alkavat näyttää samanlaisilta vahvoissa tekoripsissä ja täydessä, jopa drag-tyylisessä meikissä.
    Itse rakastan muotia ja meikkaamista/maskeeraamista, ja olen fanaattisesti katsonut ANTM kaikki kaudet, mutta ymmärrän myös elämän realiteetit ja syyt miksi yritykset haluavat näyttäviä ja hoikkia malleja töihin. Toivottavasti kuitenkin pääset toteuttamaan unelmiasi, mutta toivottavasti myös menet kouluun ja opiskelet itsellesi oikean ammatin :) Suomessa harvoin perusmalli saa isoja rahoja ja keikkoja.

    VastaaPoista
  22. joo malliksi pääseminen vaatii kyllä paljon, mutta ei silti tietenkään mahdotonta ole :) Kun nyt miettii niin Suomessakin on niin paljon nättejä tyttöjä, joilla on nätit kasvot ja ovat hoikkia ymym, joten on todella vaikea erottua edukseen. Musta tuntuu, et siihenkin vaadittaisiin vähän tuuria, olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja suhteillahan pääsee melkein minne tahansa, haha.. :D

    Mielenkiintoinen postaus ja pidä unelmistasi kiinni, jos sitä todella haluat! :)

    VastaaPoista
  23. Anonyymi8/12/2015

    Moi! Ihanaa lukea jonkun ajatuksia joka oikeasti tavoittelee unelmiaan rohkeasti <3 pointsit siitä:)
    Katselin sun instagramia, ja huomasin sulla myös kauniita nomakeup kuvia :) itse en oo malli mutta tuli mieleen, että sähän voisit otattaa kuvia normaalilla upealla lookillas, meikittä ja esimerkiksi ammattilaisen meikkaamana (itse olen aina halunnut kokeilla minkä näköiseksi minutkin ammattilainen saisi!) Se voisi osoittaa sinua mallintöihin hakevalle sinun olevan monipuolinen ja (nytkin olet todella kaunis!) Sinun olevan valmis erilaisiin keikkoihin ja erilaisiin lookkeihin (esim meikkimalliksi, hiusmalliksi jne :)) erilaiset lookit tuovat kasvonpiirteita esiin eri tavoin :)

    Hyvää kesää ihanalle bloggaaajalle ja onnea unelmiesi tavoitteluun! :)

    VastaaPoista
  24. Anonyymi8/15/2015

    Itse ainakin kun olen katsonut mallikilpailu-ohjelmia niin kaikki on todella laihoja ja pitkiä, joten en näe erilaisuutta siinä ollenkaan... Toki esim. Seppälässä oli justiin se kampanja jossa ihan tavallisia naisia (enkä nyt tarkoita että mallit olisi mitenkään epätavallisia) pääsi mainoskuviin, mutta sekin jäi vain niihin muutamiin mainoksiin jotka on kauppojen seinillä hetken aikaa. Se on kyllä ihan typerää ettei voi toteuttaa unelmiaan sen takia että on syntynyt "väärän kokoiseksi".
    Jännä juttu sekin kun huomasin että negatiiviset ja haukkuvat kommentit tuli ainoastaan nimettöminä.
    Mutta toivottavasti saat unelmasi vielä jonain päivänä toteutettua :)

    VastaaPoista

Muistathan kommentoida asiallisesti. Vastaan vain postauksiin liittyviin kysymyksiin :)

Instagram: jeannajolienne
Snapchat: jeannayjuliett
Facebook page: Jeannays
Youtube: Jenna Juliet
Email: jeannaysblog@gmail.com