ROIKKOTISSI JENNA

Se 19-vuotias nuori nainen haaveili kerran todellisesta muutoksesta, kunnes joku vaan sai sen päähän sen, että onko loppupeleissä mitään merkitystä isolla ulkoisella muutoksella. Se 19-vuotias tyttö olin mä.

Oon aina saanut kuulla mm. että mulla on rumat rinnat, jotka roikkuvat. Alkuaikoina mua lähinnä satutti jatkuva huomauttelu ja haukkuminen. Mä jopa aloin haaveileen silikoneista. Kumminkin voisin sanoa, että kukapa ei nykypäivänä haaveilisi jostain muutoksesta. En voi väittää ettenkö olisi joskus ajatellut pääseväni veitsen alle leikeltäväksi.

Nykyään on niin helvetin vaikeeta elää yhteiskunnassa, missä vaaditaan täydellisyyttä. Mulla itselläni on sellainen ajattelutapa, että jonain päivänä tapaan vielä ihmisen, joka hyväksyy mut kaikkine virheineni ja se riittää mulle. Koko maailma voi kääntää selkänsä ja yhteiskunta todeta, että oon epäonnistunut jos mun elämään saapuu ihminen, joka arvostaa ja rakastaa mua. Ennenkaikkea itseään on rakastettava ennenkuin pystyt päästään sydämesi lähelle jonkun ikiajoiksi. Jotta ei poikettaisi aiheesta, mistä kirjoitan tänään niin ensimmäisenä halua sanoa jokaikiselle naiselle, jotka luette tätä postausta, että olette upeita. Se ei ehkä kuulosta erikoiselta 19-vuotiaan lifestyle bloggaajan suusta, mutta haluan että tunnette tämän postauksen jälkeen itsenne ainutlaatuisiksi jos ette vielä tunne tai teidän on vaikea tuntea itseänne spesiaaliksi.

Joillekkin ihmisille muiden ulkonäkö tuntuu aiheuttavan mielipahaa. Mua jotenkin huvittaa, että aivan tavallisistakin kuvista ja asioista osataan nykypäivänä järjestää melkonen show. Mistä lähtien esimerkiksi nainen on ollut arvostelun kohteena ihan vaan ulkokuorensa myötä? Tähänkö me ollaan tosiaan tultu?

Mä voin jopa luvata, että jos mä naisena kävelisin allaolevassa topissa ilman rintaliivejä niinkuin kuvissa olen ihan ilman liivejä, niin en välttyisi arvostelulta. Mä seisoisin sen 15 minuuttia keskellä keskustaa 16 ruuhkassa ja mut oltais jo niitattu ja arvosteltu täysin. Voisin jopa kokeilla tota asiaa mielenkiinnosta. Anonyymimaskit ovat kovia arvostelemaan, mutta riisukaa maskit ja tehkää niin, että tulette ''täydellisinä'' ihmisinä arvostelemaan jonkun naisen ulkokuorta. Kohtaatte sisällänne oman pelkonne. Tiedättekö mistä pelosta puhun? Puhun pelosta, joka koskee teitä. Teitä pelottaa olla oma itsenne. Siksi turvaudutte maskiin. Entä jos riisuisitte kokonaan maskinne, menisitte seisomaan ison ihmisjoukon arvosteltavaksi ja pysyisitte siinä, kunnes joku toteaisi teille, että voit mennä. Siltä se tuntuu niistä ihmisistä, joita arvostelette ulkokuoren myötä jatkuvasti.

Jokainen meistä on varmasti törmännyt joskus siihen olotilaan, että minkä takia mä olen tän näköinen ja minkä takia just musta on luotu tällainen. On ihan normaalia joskus pysähtyä seisomaan peilin eteen.

Kaikki kumminkin lähtee omasta päästä. Kaikki ajattelumme ja ideamme. Mikään ei oo niin tärkeetä kun muistaa kuunnella omaa sydäntään. Yhteiskunnan myötä ihmisistä helposti muuttuu kieroutuneita ja sisäänpäinkääntyneitä. Kukaan ei synny siihen, että ajattelutapa olisi kieroutunut kaikesta. Sen me jokainen tiedämme ja tiedostamme. Jos tässä maailmassa pysähtyy kerrankin näkemään todellisuuden, niin monikin ajateltu asia itsensä muuttamisesta saattaa hyvinkin äkkiä muuttua.

Mä haluan tuoda näitä asioita blogissani julki, koska mä olen ollut epävarma, halunnut muuttua, muokata itseäni ja elänyt sellaisessa ajattelutavassa, että oon epäonnistunut, koska mä en oo se yhteiskunnan ihailtava kroppainen täydellinen nainen. Mä oon vaan se 19-vuotias tyttö, jolla oli väärä käsitys monesta ulkoisesta asiasta.

Haluan rohkaista jokaista teistä, vaika tiedän etten voi miellyttää täällä maailmassa kaikkia. Kirjoitukseni pointti ei ole pelkästään yhteiskunnan kieroutunut käsitys siitä mikä on kaunista ja mikä ei, vaan se että uskaltakaa ajatella vapaasti. Kaikki lähtee itsestänne.

Mulle omat rinnat on olleet aina arka aihe, mutta muutin ajattelutapaani ja päätin tässä postauksessa julkaista muutaman kuvan, missä oon täysin ilman rintaliivejä. Mua on moitittu niin monesti omista rinnoista, mutta tiedättekö mikä on tärkeintä? Tärkeintä on uskaltaa ajatella vapaasti, pukeutua niihin vaatteisiin mitkä tuntuu hyviltä itsestään ja olla rohkea.

Kuvien tarkoituksena on tuoda julki, että ne arat kohdat kehossamme, jota joskus paheksumme ja vihaamme on yhtä ainutlaatuisia kun kaikki muutkin kohdat kehossamme. Toivon postauksen luettuanne ajattelevan itseänne erilaisella tapaa jos joskus olette itseänne moittineet. Mulle ei ollut helppoa julkistaa tätä tekstiä eikä näitä kuvia, mutta tein sen sen siksi, että voisin rohkaista teitä muitakin. Mä oon se roikkotissi Jenna, joka on onnellinen ja tyytyväinen. Rakastan kantaa omaa vartaloani ylpeenä eteenpäin haukuista huolimatta ja tiedättekö mistä se kertoo? Se kertoo hyvästä itseluottamuksesta ja itsensä rakastamisesta hyvällä tapaa, mikä on loppupeleissä tärkeä asia omassa elämässä jos haluaa päästä toteuttamaan unelmiaan ja elää positiivsella mielellä.

Olette ainutlaatuisia.


Love, Jenna.

43 kommenttia

  1. Tosi hyvä teksti!:) Oot ihan oikeessa! Ps. Noi lyhyet hiukset sopii sulle täydellisesti!:)

    VastaaPoista
  2. Tosi hieno kirjoitus, ja joka sana on ihan totta että kaikki ulkoiset ja sisäiset asit lähtee itsestä, mäkin oon joskus peittänyt itseeni ja luullut että en kelpaa kellekkään jos en laihdu jnejne. Mut oon opetellut oleen itsevarma ja sen myötä mulla on paljon parempi olo kuin sillon 20 kiloo laihempana epäitsevarmana emmana.. ja kaikista tärkein pointti on se mikä on tullut opittua kantapään kautta että jos ei rakasta itseään niin kukaan muukaan ei voi rakastaa mua. :) tosi kiva kirjoitus! Toivottavasti tää maailma vielä joskus muuttuis sellaseks että kaikki saa olla mitä on ja ihmiset keskittyis vaan siihen että itellä on hyvä olo eikä vaivais päätään muiden elämällä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oot täysin oikeessa Emma♥ Ja nimenomaan :)

      Poista
  3. Anonyymi8/15/2015

    Tyttö sä näytät upealta! Leuka pystyyn, haters gonna hate ja mitä näitä muita on ;) Nimim. toinen "roikkotissi"

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon ja niimpä!♥

      Poista
  4. Anonyymi8/15/2015

    jenna <3 ihan oikeesti tää on älyttömän mahtavaa että joku uskaltaa puhuu näistä asioista, koska usko pois - sä et oo ainoo. Sen takia mä oonki tätä mieltä koska munkin rinnat roikkuu. Välillä on päivii ku oon täysin tyytyväinen näihin, ja joskus taas en voi sietää omii rintojani. Mut se vaan on sitä, ei sille mitään voi ja kyllä mä haluan uskoa että sillä ei oo mitään väliä minkälaiset rinnat naisella on. Toivottavasti säkin olet tyytyväinen ittees :-) hyvää kesän loppua! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle itselleni oli joskus vaikea asia hyväksyä omat rinnat, mutta kerran vaan seisoin peilin edessä ja totesin, että voi vitsit mähän näytän hyvältä näin ja siitä se kaikki lähti. Itseensä on vaan uskottava ja rakastettava hyvillä mielin :) Kiitos samoin♥

      Poista
  5. Voi että! Aivan ihana teksti! Sä puhut niin asiaa ja oot oikeessa että nykyään niin paljon moititaan toisia ihmisiä nimettömänä ja nimellisenä eikä anneta toisten olla omia itsejään vaan leimataan heidät liian nopeaa joksikin liian luonnolliseksi tai rumaksi ulkokuoren takia. Niin väärin. Mutta onneks kirjotit näin ihanan tekstin joka varmasti avaa monen ihmisen silmät! Sä oot hyvä just tollasena ja pakko sanoa että nuo lyhyet hiukset sopii sulle tosi hyvin :) muistutat aivan christina aguileraa !:D <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivon samaa, että teksti avaisi monen ihmisen silmät! Täällä maailmassa jokainen on erinäköinen ja erikokoinen mikä on hieno asia mun mielestä :) Oi kiitos♥ Vitsit miten ihana kohteliaisuus :)

      Poista
  6. Anonyymi8/15/2015

    minusta noi kuvat ei oo ollenkaan pahat, näytät kauniilta ja luonnolliselta ja itse ainakin mielummin katselisin siellä kello neljän ruuhkassa tuollaisia kuin push up rintsikoilla leuan alle nostettuja tissejä. sussa ei oo siis mitään vikaan ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ja kiva kuulla!♥

      Poista
  7. Anonyymi8/15/2015

    Kyyneleet valtasivat silmät :( oot ihana, kaunis nuori nainen. <3 oon itsekin kiusattu ulkonäöstäni, oot hyvin rohkaiseva, kiitos!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ..♥ Kiitos todella paljon ja ihanaa, että rohkaisin!

      Poista
  8. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  9. totta joka sana! oot ihana <3

    VastaaPoista
  10. Anonyymi8/15/2015

    ottaisin mielummin roikkotisut kun meikän yhtä rinsikkakokoo eriparia olevat tissit :'(

    Mä olen kyllä sitä mieltä kuitenkin että ei ole pakko tyytyä siihen mitä on jos on mahdollisuuksia muuttaa itseään -oli se sitten luonnollinen keino tai ei. Kaikki on kuitenkin kiinni itsestä, että mitä itse haluaa. Ei mitä muut sanoo että sun pitää tehdä. :-) Hieno kirjotus kuiteskin eri näkökulmasta :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jokainen on upea erilaisena, muista se♥ Tietysti jokainen saa muuttaa itseään jos siltä tuntuu! Ymmärrän senkin täysin. Kuitenkin haluan rohkaista jokaista ajattelemaan vapaasti :)

      Poista
  11. Tää oli niin uskomattoman hyvin kirjoitettu etten tiedä mitä sanoa. Voin samaistua niin hyvin tekstiisi vaikkei ongelmana olekaan riippuvat rinnat vaan pikemminkin olemattomat tissit, joista saan kuulla lähes päivittäin. Oon niin onnellinen kuinka hyvin hyväksyt itsesi, oot ihan super kaunis! Sain tästä tosi paljon voimaa, kiitos. ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos todella paljon sinulle Roosa!♥ Ihana kuulla :)

      Poista
  12. Sun hiukset on upeat!! Itse myös tiiän mistä puhut, ihan samoja ajatuksia mullakin. Se vaan kuitenki aina herättää mut ku ajattelen että ei oo ketään samanlaista ihmistä koko maailmassa tai universumissa. Jokainen ollaan kyl niin ainutlaatuisia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Minna! Mäkin oon tykästynyt näihin uusiin hiuksiin kyllä ihan täysin :) Ja täysin oikeessa olet♥

      Poista
  13. Anonyymi8/16/2015

    Kunpa kaikki ajattelis niin kuin sinä... tosi fiksua tekstiä. Hyvä että oot nykyään tyytyväinen itseesi. Mitä nyt muutenkin kuvias katsoin, niin oot silti tosi nätti ja sulla on myös hyvä kroppa. Kukaan ei oo täydellinen. Ja mikä tärkeämpää kuin ulkonäkö on se, onko sisältä kaunis. You go girl! Jatka tuolla asenteella vaan. Sitäpaitsi monet jotka haukkuu on vaan epävarmoja itsestään. Oot kaunis ja tosi fiksunkin oloinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos mahtavasta kommentista! Tuli hymy huulille :)♥

      Poista
  14. Upea postaus! Mulla tulee ihan Marilyn Monroe mieleen noista kuvista <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Janika♥ Super kiva kohteliaisuus! Oon ihan otettu :3

      Poista
  15. Anonyymi8/16/2015

    mulle tuli tästä tekstistä iha törkeen hyvä mieli, siitä että sä uskalsit ottaa just tän asian esille ja uskalletaan puhua ja herättää keskustelua epävarmuudesta eikä pusketa niitä ulos luomalla itsestä täydellistä kuvaa maailman nähtäväks, vaikka jokainen kuitenkin jossain vaiheessa luultavasti kokee epävarmuutta jostain asiasta itessä. ja vaiks oot mulle ihan uus kasvo etten sua tunne lainkaan, silti tulin ihan hirveän onnelliseksi siitä että oot oppinut rakastaa sitä ihmistä joks sut on luotu, ja osaks myös siksi että pystyn samaistumaan tähän tekstiin tosi hyvin. niin monen tytön pitäis nykyaikana katsoo tätä maailmaa ja peiliin ennemminkin own it babe -asenteella eikä yrittää iänikuisuutta keksiä keinoja korjata kaunista itseensä.

    ja joku tuossa aiemminkin sanoikin että susta tulee mieleen marilyn monroe! niin munkin mielestä, oot upea <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanasta kommentista!♥

      Poista
  16. Anonyymi8/16/2015

    Oot ihana <3

    VastaaPoista
  17. Anonyymi8/16/2015

    Moikka! Mä olen paljon sua vanhempi, viiden ihanan tyttölapsen täti ja sitä kautta joutunut kohtaamaan näitä asioita ja niiden kautta tullutta syrjintää nyky-yhteiskunnan paineesta tyttöjen/naisten ulkonäköä kohtaan. Itse olin teini 90-luvulla ja silloin oli asiat, jos ei nyt aivan erilailla, kuitenkin huomattavasti erilailla ja sain olla oma itseni ylpeästi, pikku vioistani huolimatta. Nykymaailma vain on sairas tämän asian suhteen ja se valitettavasti näkyy tyttöjen ja naisten itsetunto ongelmina.. Sun kuvaa kun katsoo niin ei voi kun ihmetellä uhriksi joutumistasi. Olet kaunis ja hei tyttö, sulla on oikein hyvät boobsit! <3 ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinhän se on! Tosi ikävää :( Kiitos paljon<3

      Poista
  18. Anonyymi8/16/2015

    Sullahan on just hyvät rinnat! Ei mitään moittimista. Mulla itellä on E-kupin luomurinnat ja niitä ei ole kyllä kukaan koskaan haukkunut, eikä ne kauhean pahasti roiku, mutta itse olen aikaisemmin aina toivonut pienempiä rintoja. Nykyisin oon kuitenkin tyytyväinen ja rakastan mun rintoja, vaikka toki vielä välillä toivon pienempiä rintoja. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Itse bloggaajana oon saanut kuulla tosi usein moittimista eniten rinnoistani niin oli pakko kyllä räväyttää tänne kunnon postaus :) Ja ihanaa, että oot tyytyväinen. Niin pitääkin olla<3

      Poista
  19. Hi dear
    Good pics
    Take part in the geveaway on my blog!
    I would be very glad to see you!
    http://defishencia.blogspot.ru/2015/08/jollychic-giveaway.html

    VastaaPoista
  20. Anonyymi10/23/2015

    Mun mielestä luomurinnat on paljon paremman näköset kuin silikoneilla topatut, vaikka vähän roikkuisivatkin! Hyvää syksyn jatkoa :) ~Tomi

    VastaaPoista

Muistathan kommentoida asiallisesti. Vastaan vain postauksiin liittyviin kysymyksiin :)

Instagram: jeannajolienne
Snapchat: jeannayjuliett
Facebook page: Jeannays
Youtube: Jenna Juliet
Email: jeannaysblog@gmail.com