MYRKYLLISET ''YSTÄVÄT''

Mun on pakko ottaa tää puheeksi, sillä tää liittyy aikalailla mun blogiin ja muhun itseeni plus siihen mitä olen joutunut kokemaan mun blogiuran tai no en mä voi tätä oikeen uraks kutsua, mutta kumminkin jonkinnäköiseks isoks harrastukseks, millä pyrin menestymään, niinkuin olen varmasti moneen otteeseen blogissani siitä kertonutkin. Asia mistä mä haluan tänään keskustella on entiset ystävät ja kaverit, jotka katkeroituvat tai tulevat kateelliseksi. Mä uskon, että tää aihe on varmasti monelle tuttu ja mä uskon että jokaiselta löytyy  elämästään yks ihminen, joka on katkeroitunut tai tullut kateelliseksi jostakin syystä, johtuen esimerkiksi omasta nykyhetken tilanteesta tai jotakin vastaavaa. Tää asia on aika henkilökohtainen mulle itselleni ja siks miks mä haluan tästä puhua niin mun mielestä tää on todella tärkeä asia puhua ja mä en oo kovin monen blogissa nähnyt tästä asiasta keskustelua. Siks miks mä haluan jutella tästä myöskin niin tää on vaikuttanut mun omaan hyvinvointiin ja mun bloggaamiseen ja siihen että haluanko mä välillä jatkaa kirjoittamista ollenkaan. Tottakai on tärkeetä ettei välitä mitä muut ajattelee ja jatkaa sitä omaa juttuaan kävi mitä kävi, mutta loppupeleissä on tärkeintä se, että sä ajattelet myös itsees ja omaa hyvinvointias.

Mä en tiedä kuinka moni teistä on törmännyt erilaisiin juorukeskusteluihin itsestään. Itse olen törmännyt moniin keskusteluihin itsestäni ja siellä ollaan myös mm. valehdeltu paljon asioita omasta elämästäni ja myöskin jaettu henkilökohtaisia tietoja ja kuvia, joita olen vain aikanaan luotolla lähettänyt ''tärkeille ystävilleni,'' mutta kun ne ovat entisiä ystäviä niin ne ovat sitten päässeet ystävyyssuhteen päätyttyä lähettelmään tietojani ja kuviani eteenpäin ihan vain sen takia, että on luultavasti jäänyt hampaan koloon jotain mitä ei ole haluttu sanoa tai kertoa.

Sitä mitä olen ihmetellyt, niin nämä ystävät ja kaverit. Mä olin heille tosi ystävä ja olin heidän tukenaan kaikessa ja sanoin aina, että muhun voi aina ottaa yhteyttä kun on huolia. Noh, loppupeleissähän sen huomaa kun on liian kiltti muille, ettei siitä juurikaan hirveästi niin sanotusti hyödy ja se kun mulle usein on sanottu, että oon muuttunut, niin ulkokuori on tietysti muuttunut kovemmaksi pahojen tekojen myötä ja siinä täytyykin kieltämättä olla hieman samaa mieltä, että mä olen muuttunut ihmisenä ja musta on tullut vähän varovaisempi ja sellainen ihminen, että en ehkä enää tulevaisuudessa uskalla päästää ketä tahansa mun lähettyville, nimittäin mä oon huomannut kuinka moni entisen ystävän ystävä pyrkii jollain tapaa mun elämään ja vielä sellaisella tapaa, että yritetään pimittää tietoa mitä mun elämässä tapahtuu just nyt. Monella tuntuu olevan vähän se käsitys, että kun kirjoittaa julkista blogia niin sillon sulla on jonkinnäkönen pakko kertoa kaikki henkilökohtaiset asiasi julki tuhansille seuraajille, mikä on musta väärin. Jokaisella on oma henkilökohtainen elämä, oli kuka tahansa.

Tähän ilmiöön olen tosin törmännyt todella monen bloggaajan blogissa, että todella monet tuttavat ovat heidänkin mukaansa usein anonyymisti kommentoimassa heidän elämäänsä, mikä on mun mielestä aika pöyristyttävää. Itse voin sanoa ihan suoraan, että tiedän ja olen tietoinen, että mun blogissa parit anonyymikommentoijat ovat osoittautuneet mun läheisiksi ihmisiksi, mutta se osoittaa luultavasti vain sen, että hampaan koloon on luultavasti jäänyt jotain.

Eniten ehkä mitä mulle on tullut vastaan tän juoruilun myötä, niin mulle tullut ehkä sellainen fiilis, että ihmiset joihin mä luotin ja keitä mä pidin mun ystävinä, osoittautuvat täysin erilaisiksi henkilöiksi mitä kuvittelin heidän olevan. Se on oikeesti sanoinkuvailematon paska fiilis kun sä oot antanut kaikkes jollekkin ihmiselle ja se ei enää olekkaan se, kenet sä luulit tuntevas ja ketä sä oikeesti rakastit paljon, mutta toisaalta tuli helpottunut fiilis kun sai tietää aika ajoissa muutamista ihmisistä mitä he olivat tehneet oman selkäni takana ja pääsi tavallaan eroon ja mitä kauemmin olisin jatkanut myrkyllistä ystävyyssuhdetta niin sitä pahempi olo mulla olisi ollut myöhemmin.

BLACK AND WHITE

1 BLACK AND WHITE

2 BLACK AND WHITE

BLACK AND WHITE 2

Ihmiset, jotka ovat olleet ennen tosi hyväsydämisiä ja he muuttuvat hetkessä tai vuodessa esimerkiksi ehkä vähän kylmemmäksi niin mä voin sanoa omasta kokemuksesta sen, että se menee valitettavasti niin, ettei tässä maailmassa voi olla nykypäivänä liian hyväsydäminen. Tietysti täytyy löytyä omasta mielestäni sympatia- ja empatiakykyä, mutta kaikella rajansa.  Monet ovat ihmetelleet useimmiten kaveripiireissä kun jokin ihminen muuttuu ja muutos voi olla hyvä tai huono ja se muutos otetaan usein negatiivisesti, oli se positiivinen tai hieman huonompi. Jokainen ihminen muuttuu kokemusten perusteella. Voin itse henkilökohtaisesti kertoa sen, että kaikki pahat teot ovat vaikuttaneet muhun ihmisenä. Se on myöskin vaikuttanut mun asenteen ja luonteen muutokseen. Joidenkin mielestä se on ehkä typerää ja kummallista kun yhtäkkiä niin herkästä ja tosi hyväsydämisestä ihmisestä muuttuukin vähän erilainen ihminen, joka on kasvattanut kovan ulkokuoren ympärilleen. On ehkä enemmän sellaista sisukkuutta ja kovaa asennetta omassa luonteessa kaiken kokemansa jälkeen.

Mulla oli todella paljon lähiympäristössä narsistisia ihmisiä, jotka vaikuttivat mun elämiseen, mun hyvinvointiin ja myöskin bloggaamiseen. Mä tulin siihen lopputulokseen, että mä en voi antaa näiden ihmisten vaikuttaa mun asioihin tai ylipäätään mun menestymiseen enkä mä voinut enää pitää heitä mun elämässä, koska siitä olisi aiheutunut mulle yhä enempi tuskaa, sillä loppupeleissä mä ajattelin kun mulla oli niin huono olo, että se johtu niistä myrkyllisistä ihmisistä mun ympärillä, koska he manipuloivat mua ja yrittivät ohjeistaa mikä on mulle parhaaks. He olivat niitä pahimpia selkäänpuukottajia, keitä kutsuin ystävikseni. Mä uskon, että tää on todella monelle tuttua ja siks myös miks mä haluan tästä avautua ja keskustella niin haluan teidän tietävän, ettette te ole ollut näiden asioiden kanssa yksin.

Narstisiset ihmiset saa aikaan muissa ihmisissä alkuun sellaisen tunteen, että on tosi hyvä ihminen, mutta samalla myös huono. Mun lähiympäristössä oli paljon narsistisia ihmisiä ja menin lopulta aika hajalle, koska en osannut lähteä siitä tilanteesta pois. Joku saattaa nyt ruudun toisella puolen ajatella, että: ''No miks sä et vaan lähtenyt?'' Kun se olisi ollutkin niin helppoa. Kun ihmistä on manipuloitu monta kuukautta tai monta vuotta, tilanteesta lähteminen on älyttömän vaikeeta.

Mä olin myös muuttunut näiden ihmisten takia aivan eri ihmiseks, mikä mä oikeesti olin tai halusin olla. Mä halusin miellyttää. Mä halusin olla pidetty. Sain kuulla mun parilta oikeasti tärkeeltä ystävältä, että olin muuttunut ja kun mietin sitä aikaa, niin mä olin hetkellisesti muuttunut täysin eri ihmiseks. Mä en ollut se ihminen, joka oikeesti halusin olla. Syy miks mä haluan myös avoimesti keskustella tästä on se, että en halua kenenkään jäävän myrkylliseen ystävyyssuhteeseen. Se rikkoo sut lopulta sisältäpäin.

Haluan myös myöntää, että olin hukassa n. vuosi sitten itseni kanssa ja se johtui myös siitä suurimmaks osaks, koska mulla oli lähettyvillä myrkyllisiä ihmisiä, jotka yrittivät tuhota mut keinolla millä hyvänsä. Nämä myrkylliset ihmiset eivät olleet kaikki mun ystäviä. Oli myös niitä, jotka eivät olleet koskaan puhuneet mulle tai tutustuneet. Heillä oli vaan halu tehdä kiusaa ja aiheuttaa mulle ja varmasti monelle muulle ihmiselle pahaa oloa.

Nyt kun on kulunut yli vuosi ja oon päässyt pois tietyistä piireistä, niin mä voin sanoa, että mun elämä on helpottunut ja mun olo on ollut tosi hyvä vaikka ehkä edelleen monet pahat ihmiset yrittävät pyrkiä mun elämään ja mun lähettyville onnistumatta siinä. Tällä hetkellä mun elämä on tosi hyvässä tasapainossa, mulla on hyvät oikeat ystävät, oma rakkaus, perhe ja lähimmäiset, jotka tekee mun elämästä elämisen arvosta. En oo joutunut enää manipuloinnin kohteeksi, mua on tsempattu haaveiden toteuttamisessa ja rakastettu sellasenaan mikä oon. Se on sitä tosirakkautta kun pysyy rinnalla kävi mitä kävi.

59 kommenttia

  1. Mulla on tästä kokemusta paljon.. se vetää itsetunnon nolliin kun tulee sellainen olo että en ansaitse hyviä ystäviä, että minussa on oltava jotain vikaa kun kukaan ei pidä musta. :( Ja sen jälkeen ei edes tee mieli tutustua enään kehenkään kun pelkää milloin senkin oikea luonne paljastuu.. eli luottamus on hatara.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Et ole yksin asian kanssa sen voin sanoa! Nykypäivänä ja varmasti ennenkin on ollut manipuloivia ihmisiä, jotka ovat vaan halunneet aiheuttaa ystävilleen ja tutuilleen pahaa ymmärtämättä sitä mitä siitä voi toiselle seurata. Todella surullista, mutta valitettavan tosiasia :(

      Poista
  2. Tärkeästä aiheesta kyllä teit postauksen, sun ajatuksia on kiva lukea. Sillä on kans välillä että joku on ollut mulle kateellinen, mutta niistä ei kyllä sen enempää kannata välittää. Mitä olen sun blogia ja postaukia lukenut niin , vaikutat tosi itsevarmalta etkä pelkää sanoa omia mielipiteitä :) Go Jenna olet ihana <3 :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanasti sanottu ja kiitos paljon sulle Katri kauniista sanoista!♥

      Poista
  3. Tosi hyvä teksti Jenna! Mä päätin pari vuotta sitten sulkee elämästäni tietyt ihmiset pois, en ehkä manipuloinnin tai narsistisuuden takia vaan negatiivisuuden. Ne loi mulle pahaa oloo negatiivisuudellaan ja vaikka mä annoin itsestäni ystävänä paljon niin mä en saanut siitä takaisin mitään. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ja kiva kuulla♥ Teit oikean valinnan. Mäkin oon karsinut aikalailla ikäviä ihmisiä pois vuoden aikana pois omasta elämästäni ja voin kyllä myöntää, että olo on ollut niin hyvä! :)

      Poista
  4. Tosi ikävä lukea, että sulla on ollut tuollaisia ystäviä ja kavereita jotka ovat olleet ensin niin hyviä ystäviä ja sitten pettäneet sut :( Itsellä ei niin ole tuollaisesta kokemusta, mutta myrkyllisistä ihmissuhteista kylläkin :/ Semmoisista kun pääsee eroo, alkaa elämä taas hymyilemään! Tietenkin on vaikeaa luopua, mutta se on parempi kuin elää elämäänsä sellaisten ihmisten kanssa, jotka tuo vaan huonoa elämään. Todella hyvä postaus Jenna sulta, vaikkei mistää kivoimmasta aiheesta ookkaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä niin totta, että kun myrkyllisistä ihmisistä pääsee eroon niin alkaa taas elämä hymyileen! :) Puhut asiaa ja kiitos kovasti♥

      Poista
  5. Tosi hyvä kirjoitus ja voin niin samaistua tuohon tekstiin. Tsemii! Mulla on aina ollut "ongelma", että olen liian kiltti ja uskon aina vain parasta toisista, ja laukkaan heti paikalle kun toinen vain vähän pyytää. Oon saanut elämäni aikana melkoisia pskamyrskyjä osakseni, moni myrskyistä on johtanut rikosilmoitukseen ja poliisin tutkintaan. Näitä on käsitelty mm. kunnianloukkauksena ja kotirauhan rikkomisena.

    Oon kuitenkin oppinut jo vähän pois tästä mun omasta toimintamallista ja oikeastaan ainut jossa laukkaan paikalle pienimmästä pyynnöstä on työt, ihan vain sen takia kun tiedän, että siellä mua arvostetaan ja tietäähän se aina rahaa. :D Pitää vain oppia kovettamaan itsensä paskasirkuksesta, ja vaikkakin se helpolta kuulostaa "antaa katellisten jauhaa." niin siihen pitäisi pyrkiä. Tietenkin asiat pitää oikaista ja puuttua jauhantaan, mutta onneksi itse olen jo oppinut olemaan stressaamatta asioista sen enempää kun olen ne itseni kanssa käsitellyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon sulle!♥ Mulla on täysin sama asia, että oon liian kiltti ja moni ystäväkin on aina sanonut samaa. Aina sitä jaksaa toivoa muista hyvää, mutta kun ehkä avaa enempi silmiään ja tavallaan suojelee myös itseään plus asettaa kovan ulkokuoren itselleen, niin huomaa ettei kovin moni paholainenkaan enää uskalla pyrkiä liian lähettyville. Ps. Puhut täyttä faktaa! :)

      Poista
  6. Hieno kirjoitus ja hyvä aihe Jenna!❤ Voisin itsekkin yhtyä melkein jokaiseen lauseeseen sillä mulla on myös ollut vastaavanlaisia "ystäviä". Kyseiset ihmiset tuntuvat oikein nauttivan toisen pahasta olosta joka aiheutuu siitä syyttelystä ja lyttäämisestä. Vielä kun aiheet yleensä liittyvät toisen onneen josta pitää olla sitten jostain kumman syystä negatiivinen :/ Osaisipa itsekkin olla rohkea ja tehdä piste tälle touhulle, kukaan ei ansaitse saada toisen negatiivisuutta ylleen! Hyvä kun pidät puolesi, go on :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti♥ Mäkin huomasin loppuvaiheessa, että kyseiset ihmiset tuntuivat selkeesti nauttivan kiusanteosta.. Uskomatonta :(

      Poista
  7. Tosi hyvä kirjoitus Jenna! Mä voin samaistua sun tekstiin liiankin hyvin... Mä itse laitan aina läheiseni itseni edelle ja valitettavan usein siinä on käynyt niin, ettei se toinen arvosta sitä efforttia hyvässä mielessä, vaan pikemminkin hyväksikäyttää sitä :/ Kuten milja tuolla ylempänä teki, mäkin karsin pois kaikki negatiiviset ihmiset mun elämästä ja totta puhuen mulla on paljon parempi olla nyt. Kaikki ne pahat asiat mitä mäkin tein johtuivat vain ja ainoastaan näistä ihmisistä. Joskus on vain oltava brutaali ja ajatella omaa parastaan, vaikka se kirpaseekin toista :) Hyvä teksti vielä kerran <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon!♥ Tein täysin saman, että karsin narsistiset ja negatiiviset ihmiset pois elämästäni ja voi että kun olo helpottui.. Nyt on niin hyvä olla eikä enää ahdista :)

      Poista
  8. Anonyymi7/05/2016

    Hei Jenna! Ei tarvitse julkaista tätä kommenttia, halusin vain sanoa, että tuossa blogisi esittelytekstissä "20-vuotiaan mimmin lifestyle- ja muotiblogi, mikä keskittyy kaikkeen naiselliseen." on pieni virhe, mikä-sanan tilalla tulisi olla joka-sana, eli "...lifestyle- ja muotiblogi joka keskittyy kaikkeen naiselliseen." Mikä-sana viittaa koko pilkkua edeltävään lauseeseen ja joka-sana vain sitä edeltävään sanaan. Voi olla tosi pieni virhe, mutta kun sen korjaa niin se antaa paljon asiallisemman ja "fiksumman" kuvan blogista :) ihanaa kesän jatkoa sinulle! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kun sanoit! :) Kiitos samoin♥

      Poista
  9. Kurjaa tollanen! Toivottavasti et joudu enää kokemaan vastaavaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä kamalaa aikaa omassa elämässä ja toivotaan ettei joudu enää ikinä kokemaan samaa!

      Poista
  10. Mahtava kirjoitus! Vaikutat kyllä ihan huipulta tyypiltä johon olis kiva tutustua! :) mulla löytyy myös kokemusta kaksinaamaisista ystävistä jotka ovat käyttäneet hyväksi kun olen ollut liian kiltti joka asiassa. Karsin elämästäni tällaiset ihmiset enkä anna ihmisten enää pompotella minua ja yritän sanoa vastaan jos joku kohtelee minua typerästi. Mullekkin on tullut kovempi suojamuuri enkä päästä ihmisiä enää kovinkaan helposti lähelleni, mutta mieluummin olen sellaisten ihmisten kanssa tekemisissä jotka ovat sen arvoisia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos ja niin ihanaa kuulla, että muhun olisi kiva tutustua :) Tuli niin hymy huulille♥ Se on niin hyvä jos kasvattaa oikeasti sen niin sanotun suojamuurin ympärilleen, sillä sillon on oikeasti varovaisempi :)

      Poista
  11. Todella hyvä ja ajattelemaan laittava kirjoitus! Onneksi oot päässyt noista ihmisistä eroon ja toivottavasti jatkossa sun ympärillä on vain ihmisiä, jotka vaikuttaa suhun positiivisesti :). Ystävät, jotka käyttäytyvät tuolla tavalla, eivät ole oikeita ystäviä, sillä oikeat ystävät eivät ikinä tekisi mitään tuollaista ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ja kiva kuulla♥ Oon kyllä tosi kiitollinen, että olen saanut elämästäni pois oikeasti ikäviä ihmisiä.. Nykyään on niin hyvä olla ja on onnellinen :)

      Poista
  12. Voi kun sun sanat kuulostaa niin tutuilta! Munkin ja mun läheisten lähipiiristä on löytynyt narsistisia ihmisiä, äitipuoli, mummi, parhaan kaverin poikaystävä ja entinen paraskaveri ovat kaikki läpimätiä narsisteja, joten tiedän, millaista tuhoa sellaiset ihmiset voivat aiheuttaa... Jos jotain positiivista pitäisi kaikista kamalista kokemuksista keksiä, niin tästä edespäin tunnistan narsistiset tai muuten vain myrkylliset ihmiset kilometrien päästä, enkä enää ikimaailmassa päästäisi sellaisia ihmisiä mun tai mun läheisten lähipiiriin!

    Tsemppiä sulle ihana, löysin blogis vasta tän postauksen myötä, mutta heti tämän luettuani sain susta niin ihanan ja symppiksen kuvan, että pakko selailla pidemmälle ja jäädä seuraamaan sun bloggailuas ♥♥

    ps. oon menossa viikonloppuna Tampereelle juhlimaan mun kakskymppisiä poikaystävän kanssa, ja mietin jos osaisit vinkata jotain hyvää vähän fancympää ravintolaa meille? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Myös mun lähipiiristä löytyi älytön määrä narsistisi ihmisiä, jotka yritti tuhota mun elämän. En voi käsittää sitä persoonallisuushäiriötä yhtään :( Ihana kuulla ja kiitos paljon♥ Ps. Suosittelen Tillikkaa ja Manhattan Steak Housea ehdottomasti :)

      Poista
  13. Hei Jenna! En kommentoi kovinkaan usein sun postauksia, mutta tähän tekstiin oli pakko kommentoida. Tosi tärkeä aihe ja juuri sellainen, mille usein vaan ummistetaan silmät. Se mitä kaikessa tässä myrkyllisyydessä ihmettelen, on se, että miksei voi vain olla onnellinen kaverin puolesta?! Miksi pitää kääntyä vastaan ja antaa kateellisuuden ja katkeruuden alkaa hallita sitä, miten ystävästä ajattelee ja miten häntä kohtelee!
    Sun blogi on tosi ihana ja tää postaus oli kyllä todella hyvä! <3 :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka ja kiva että tulit kommentoimaan♥ Mä oon miettinyt aina samaa, että minkä ihmeen takia ystävän puolesta ei voi olla onnellinen! Todella moni katkeroituu tai tulee kateelliseksi mikä on oikeesti tosi surullista. Mun mielestä jokaisen kuuluisi iloita muiden puolesta. Negatiivisuudella ei saa yhtään mitään aikaan! :)

      Poista
  14. Hyvä kirjoitus <3 Ja valitettavan tutulta tämä kuulostaa. Mulla on ollut paljon sellaisia ihmisiä elämässä, joista on pitänyt päästä eroon, sillä heidän seura on vain tehnyt huonoa. Sekä kateelliset " ystävät" onkin sitten jo ihan oma lukunsa ja herää vain kysymys; miksi ystävälle pitää olla kateellinen? Narsisteista en lähde lähde edes julkisesti puhumaan, sillä itselläni on vähän liiankin rankkoja kokemuksia sellaisista ihmisistä. Haluan vain sanoa, olet vahva ja upea nainen, ja onneksi olet päässyt niistä myrkyllisistä ihmisistä eroon <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon♥ Sama juttu täällä :( Ihanasti sanoit ja oon kyllä iloinen kun pääsin tietyistä ihmisistä eroon..

      Poista
  15. Anonyymi7/05/2016

    Tosi kiva postaus, puhut hyvin herkästä aiheesta! Itse kiinnitin huomioita todella pitkiin lauseisiin. Kun virke on tosi pitkä siinä on vaikea lukijan pysyä mukana ja tekstin selkeys usein katoaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Anonyymi7/06/2016

      Samaa mieltä. Ja taas tuli jonkin verran toistoa

      Poista
    2. Pahoittelut. Yritän parhaani tekstin kanssa! Joskus vaan vähän pätkii toi kirjoittaminen mulla valitettavasti :)

      Poista
  16. Mulla on myös valitettavasti kokemusta siitä, kuinka ennen mulle hyvin läheinen ystävä kommentoi anonyyminä mun blogiin henkilökohtaisia juttuja. En tietenkään julkaissut kommentteja, mutta ihminen niiden takana oli helppo tunnistaa sillä kukaan muu ei olisi edes tietänyt sellaisi juttuja. Muistan vieläkin kuinka pahalta se tuntui mutta onneksi se on menneisyyttä :)

    Tosi hyvä kirjoitus tämä ja voi kuinka K A U N I S oot Jenna näissä kuvissa! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan hirveetä tollanen oikeesti :( Mulla kävi täysin sama asia, että eräs ystäväni paljastui anonyymikommentoijaksi kun olin vain ainoastaan hänen kanssaan keskustellut eräästä asiasta ja lopulta hän itse myönsikin asian ja pahoitteli käytöstään.. Uskomatonta. Kiitos paljon♥

      Poista
  17. Anonyymi7/05/2016

    Mä tunnen aikalailla samoja tunteita kun sinä. Mä olen aikalailla muuttunut siitä mitä ennen olin, juuri tälläisten ihmisten takia. Mun tieini-iästä ei ole paljoa kultaisia muistoja ja päädyin rakentamaan itseni uudestaan mahdollisimman kauas kotipaikkakunnastani. Olen vieläkin rikki ja hukassa koska olen silti törmännyt ihmisiin jotka vain esittää ja mulla ei tällä hetkellä ole omalla paikkakunnallani ystäviä, joihin turvautua. Olen hiljattain tajunnut etten ole ollut sellainen kun haluan olla ja muutokset ovat tehneet kuulemma minusta itserakkaan ja koppavan. Mitä ei tietenkään oikeat ystäväni allekirjoita ja sitä kautta en minäkään. Just vähän aika sitten mut hylkäsi eräs jota luulin ystäväksi ja hajoilen sen takia välillä, mutta selviän.. Niinkun aina.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voin ymmärtää sun fiilikset :( Ihan kamalaa. Toivon kaikkea hyvää sulle ja toivottavasti saat elämäsi kuntoon♥ Oot varmasti huippu tyyppi, joka ansaitsee hyvää :) Isot tsemppihalit täältä♥

      Poista
  18. Hyvä teksti! Ja myös samaistuttavia juttuja, ihmiset on välillä vaan niin pöllöjä. Mulla on hiljattain loppunut ystävyys yhden tytön kanssa, joka on juuri tuollainen negatiivisten asioiden viljelijä ja energiasyöppö - myrkyllinen. Ehkä joku päivä tästä jaan ajatuksia blogiinkin, mutta vielä on ehkä sille liian aikaista. Onneks oot kanssa päässyt sellaisista ihmisistä eroon, joskus vaan pitää ajatella omaa hyvinvointiaan ja itseään ja jättää sellaiset ihmiset pois elämästään vaikka kuinka joskus olis ollut ystäviä :) Älä välitä ikävistä kommentoijista, se vika löytyy sieltä kommentoijan päästä aika usein jolla on itsellään jokin hätänä elämässää kun pitää tulla huutelemaan toisille. Julkinen blogi ei velvoita kertomaan ihan kaikkea julkisesti, tää on sun blogi, sun paikka, sun alue ja sä saat täällä julkaista just sellasia juttuja kuin haluat ja jättää myös julkaisematta just sellaisia asioita joita et halua :) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti♥ Oon myös sitä mieltä, että joskus on vaan ajateltava omaa hyvinvointiaan ensisijaisesti.. Negatiiviset ja myrkylliset ihmiset eivät aiheuta muuta kuin pahaa oloa itselle :( Puhut täyttä faktaa♥

      Poista
  19. Muistathan, että voit aina tehdä rikosilmoituksen jos sun henkilökohtaisia tietoja tai kuvia levitetään nettiin, vaikka olisitkin lähettänyt ne sun entisille kavereillesi. Tai ainakin kannattaa harkita ellei kuvia yms. saa poistettua tai jotkut jatkaa niiden levittämistä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen itseasiassa tehnyt kaksi kertaa jo rikosilmotuksen ja olo kyllä helpottui kummasti! Useimmiten vaan noissa kunnianloukkaus asioissa käsittely kestää sen vuoden verran, mutta tietysti jos korvauksen haluaa niin jaksaa sen vuoden odottaa.

      Poista
  20. Oot niin kuvauksellinen, pakko sanoa se heti alkuun *_*

    JA sit, mä oon niin surullinen siitä millaisia ihmisiä sun elämään on sattunut :( Mut onneksi oot vahva, ja päässyt eteenpäin. Usko pois, karma kyllä korjaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos kovasti♥ Mulla on oikeesti ollut myös todella huono tuuri niinkuin moni mun tuttava sanoo, mutta minkäs teet.. Onneksi nykyään kaikki on paremmin! :)

      Poista
  21. Todella hyvin kirjotettu! Itselläni on myös paljon kokemuksia manipuloivista ihmisistä, joten pystyn samaistumaan suhun suht. hyvin. Huomaan kyllä että olen itsekkin vahvistunut kyseisten ihmissuhteiden myötä liiallisen sinisilmäisestä ihmisestä varovaisemmaksi ja itsevarmemmaksi. Mutta onneksi tuommoset ajat on sullakin takana päin!♥
    http://annicariinaa.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon♥ Mulla on täysin sama juttu, että olen vahvistunut ihmisenä ja nykyään osaan olla varovaisempi. Se on tärkeintä!

      Poista
  22. Oot todella kaunis ihminen niin ulkoa, kuin sisältä, muista se!♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos miten ihanasti sanotttu!♥

      Poista
  23. Anonyymi7/06/2016

    Hyvä teksti ja ihania kuvia sinusta :) Pakko sanoa, että vaikka joskus olen antanut kritiikkiä täällä niin olet kuitenkin yksi lempibloggaajistani, koska olet kunnianhimoinen blogisi suhteen ja olet ottanut neuvoista vaarin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :) Mun mielestä bloggaamisessa on tärkeintä se, että sä kehityt ja otat myös neuvoista vaarin. En ilman hyvää kritiikkiä välttämättä olisi tässä :)

      Poista
  24. Anonyymi7/07/2016

    Heips! <3 Siun kielioppi on jo parantunut hurjasti, mutta kehotan oikolukemaan tekstit paristi ennen julkaisua :) Katkaiset usein lauseita vähän hassusti ja se tekee lukemisesta hankalaa. Tässä esimerkki: "Mun on pakko ottaa tää puheeksi, sillä tää liittyy aikalailla mun blogiin ja muhun itseeni plus siihen mitä olen joutunut kokemaan mun blogiuran tai no en mä voi tätä oikeen uraks kutsua, mutta kumminkin jonkinnäköiseks isoks harrastukseks, millä pyrin menestymään, niinkuin olen varmasti moneen otteeseen blogissani siitä kertonutkin."

    Tää lause on vähän sekava ja katkeaa hölmösti tuossa :) Aloitat että "....mitä olen joutunut kokemaan mun blogiuran..." jonka jälkeen pitäisi tietysti tulla sana "aikana" tms. Mutta katkaiset lauseen ja kirjoitatkin siitä, ettei se olekaan blogiura. Ymmärsitkö? Oon hieman huono selittämään :D Mutta toivottavasti sait mun pointista kiinni!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka♥ Kiva kuulla! Mulla on vielä paljon kehittymisen varaa kirjoittamisen kanssa ja se on kyllä totta. Mun mielestä on kiva kun monet osaa nykyään tulla kertomaan asiansa todella fiksusti, kuten sinä :) Yritän tsempata kovasti jatkossa!♥

      Poista
    2. Anonyymi7/07/2016

      Harvoja bloggaajia on, jotka oikeasti ottavat neuvosta vaarin. Olet niitä bloggaajia joidenka kehittymistä jaksaa seurata :) Hyvä Jenna!

      Poista
  25. Ihanan aito teksti, oot ihana! Kuvat on tosi upeet <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Pate! Ihana olet♥

      Poista
  26. Anonyymi7/07/2016

    Hyvä teksti! Sulla on varmasti paljon nuoria ja epävarmoja lukijoita, joten hienoa että tartuit tähän aiheeseen. Uskon, että inspiroit ja rohkaiset avoimilla teksteilläsi monia nuoria lukijoitasi :)
    Olet kelpo roolimalli ja esimerkki siitä, että voi olla kiltti ja herkkä olematta kynnysmatto.

    VastaaPoista
  27. Anonyymi7/07/2016

    Mä oon aina pitänyt sua hyvänä ihmisenä ja oletkin sitä kaikista ilkeistä teoista huolimatta mitä sulle on aiheutettu. En voi muutakun hattua nostaa, että olet pysynyt vahvana ja aikuismaisena etkä ole lähtenyt provosoivien ihmisien matkaan enää. Aikanaan seurasin sun ask.fm profiiliasi ja silloin sua nettikiusattiin hirveällä tapaa.. Ottaa sydämestä edelleen se etten uskaltanut puolustaa sua :( Olet tosi nätti ja fiksu tyttö!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanasti sanottu ja kiitos! Se on mennyttä aikaa ja pääasia on se, että oon tässö nyt yhä vahvempana kun koskaan :)

      Poista
  28. Anonyymi8/02/2016

    tää oli toso hyvä ja silmii avaava kirjotis :* <3

    VastaaPoista

Muistathan kommentoida asiallisesti. Vastaan vain postauksiin liittyviin kysymyksiin :)

Instagram: jeannajolienne
Snapchat: jeannayjuliett
Facebook page: Jeannays
Youtube: Jenna Juliet
Email: jeannaysblog@gmail.com